Strach
Smyrna
Predem Vam dekuji za zodpovezeni meho dotazu. Muj otec je nekolik let alkoholikem. Diky pomoci rodiny dokazal dva roky abstinovat, ale po case se zase k alkoholu vratil. Na jare tohoto roku nastoupil do protialkoholni lecebny. Ja jsem videla jak ho alkohol nici a jake nasledky ma jeho piti. Za dobu tech dvou let co abstinoval jsem se ja v podstate alkoholu ani nedotkla, nebo pila pouze prilezitostne. Jenze na podzim minuleho roku jsem odjela dlouhodobe do zahranici. Nasla jsem si tu pratele se kterymi se stykam temer pravidelne kazdou sobotu v restauraci, kde se schazi ostatni cesi. Je to prilezitost se se vsemi potkat a odpocinout si od dlouheho a narocneho pracovniho tydne. Bohuzel pro me to znamena pravidelne sobotni piti. Je mi 25let a jsem v USA. Piji pravidelne kazdy tyden a to asi tak 5 panaku tvrdeho alkoholu. V tydnu mezi tim npiji vubec, nebo max. 2x do mesice si dam jedno pivo{0,3l, protoze se v USA neprodavaji pullitry} a alkohol mi vubec nechybi, jenom se tesim az zase pujdu ven a ,,zaparim,, s prateli. Tzv. okna nemivam ani ranni nevolnosti nejsou bezne. Dela mi starosti ta pravidelnost {ale jindy nepiji, protoze neni prilezitost a kdyz jsem sama tak me ani nenapadne si dat sklenicku}. Vim, ze alkoholismus je z casti dedicnou zalezitosti a proto mam z nej obavy. Myslite si, ze mam problemy s alkoholem, nebo je to spise psychicka zalezitost z obavy vlivu otce? Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že pokud budete dbát na to, aby se frekvence a množství toho co vypijete neměnilo směrem nahoru, tak byste měla alkohol zvládnout. Možná bych doporučoval vyhnout se tvrdému alkoholu a pít spíše pivo, nebo víno. A nebo nějaké koktejly. Destiláty jsou přece jen nebezpečnější. Víte to co popisujete je spíše společenská, než vysloveně alkoholová záležitost. Myslím, že 1x týdně zajít s přáteli do hospůdky a požít alkohol je celkem přiměřené (pokud tedy pravidelně nechodíte domů až druhý den dopoledne). Zvláště v situaci, kdy žijete v cizí zemi a jednou za týden se potkáte s krajany. Troufnu si říct, že kdybyste se ocitla v jiné situaci, tak do hospody nechodíte. Každopádně je dobře, že se kontrolujete. Závislost se rozvíjí plíživě a máte přece jen pozitivní rodinnou anamnesu. Je dobře, že jste opatrná. A nezapomeňte se hlídat nadále. Člověk na to snadno zapomíná. :-) P.s. Mějte se tam krásně a pozdravujte krajany. :-)