Co dělat?
anonymka
Dobrý den ! Mám 40tiletého syna ,který nechce pracovat,pije alkohol ve velké míře ,možná ted i bere drogy ,posledních 14 dnů žije v parku a citově vydírá jak mě tak i svou přítelkyni.Čtyři roky bydlel u mě ,střídavě pracoval ale v žádné nové práci dlouho nevydržel.Nesnáší autoritua chce si žít podle svého,nezajímá ho ,že tím ubližuje svému okolí.Jsem zoufalá ,prosím poradte co mám udělat,nemám srdce se o něho nezajímat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás nesmírně náročná situace. Bohužel takto přes internet to asi nebudeme schopni vyřešit. Myslím, že ve Vašem případě by bylo asi na místě obrátit se na nějakou odbornou pomoc osobně a problém zkonzultovat, ujasnit si Váš vztah k synovi, Vaše možnosti a limity a co pro něj v tuto chvíli můžete nebo nemůžete udělat, jak reagovat na jeho chování. Protože v tuto chvíli není mnoho způsobů, jak synovi pomoci, dokud si nepřizná, že má problém s alkoholem, a potažmo se vztahy a se sociálním uplatněním. Dokud nebude on chtít, tak se nic nezmění. V tuto chvíli potřebujete pomoc a podporu především Vy. Když mi napíšete, odkud jste, mohu Vám poslat kontakty na někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.