hyperventilacni krece
vaklav
Dobry den, nutne potrebuji vedet co to je a zceho to pochazi, jaky to ma prubeh popr. nasledky. Dekuji moc za rychlou odpoved. S pozdravem Vaclav

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Naše poradna je zaměřena výhradně na drogovou problematiku a na první pohled se zdá, že Váš dotaz s touto oblastní nesouvisí. Na webu záchranné služby jsem našla tyto infomace: Příznaky hyperventilace jsou zrychlené, překotné dýchání, ke kterému vede subjektivní pocit nedostatku vzduchu, zvýšená dechová frekvence, brnění rukou a obličeje, nebo až křeče v rukou a jen ojediněle v nohou. Tento stav může být důsledkem stresu či vyčerpání, ale i prekolapsového stavu. Může se to přihodit například v přeplněném přehřátém dopravním prostředku. Kvůli rychlému dýchání tělo přichází o oxid uhličitý, který je podstatný pro udržení rovnováhy vnitřního prostředí. Brnění končetin a obličeje je pak důsledkem aktuálního (a samozřejmě jen přechodného) nedostatku iontů vápníku. První pomoc je však velmi snadná a účinná: stačí se uklidnit, začít vědomě kontrolovat rychlost svého dechu, odejít do chladnějšího prostředí a zvednout nohy nahoru. Kdyby i přes tato opatření stav neodezněl, doporučuje se začít s dýcháním do obyčejného mikrotenového sáčku - říká se tomu zpětné vdechování. Tím, že ze sáčku budeme vdechovat již vydechnutý vzduch, doplníme si tak hladinu oxidu uhličitého, jehož nedostatek nám způsobil nepříjemné pocity, které však nejsou nijak závažné. Pokud potřebujete nějaké podrobnější informace, bude ovšem lépe, pokud se budete obracet na poradnu s příslušným zaměřením.