Miša
Zdravím.Mám doma bratra, kterému je 20let a během dvou let se změnil.Krade doma peníze, dělá si co chce a pořád mu není nic dobré. Doma nikdy dlouho nevydrží, kamárádi jsou mu přednější.Má kamarády, kteří fetujou, ale pár z nich jen kouří trávu, jako můj bratr, který už hulí i sám hned ráno a není mu líto,že za to utratí všechny peníze. Někdy vůbec nejí, trvá mu dlouho než usne, je nepříjemný i na rodiče.Ráda bych věděla jak to s bratrem je, ale on mi to neřekne.Máme super rodiče a vždy sme drželi pohromadě, ale naši už to z bráchou vzdávaj.Můžete mi prosím něco poradit.Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, jaké drogy a kolik Váš bratr užívá, se Vám pravděpodobně zjistit nepodaří a v tuhle chvíli to možná není to nejpodstatnější. Za důležité pokládám to, jak se chová k Vám a Vašim rodičům. Pokud je to tak, že doma krade peníze, nepřispívá na domácnost (což bych od něj ve dvaceti letech už očekával) a neplní další povinnosti související se zdravým soužitím v jedné domácnosti, myslím, že by měl dostat jednoznačný signál, že tudy cesta nevede. Tento signál by však měl vzejít od rodičů a nikoli od Vás (zvláště jste-li mladší než on). Vaši rodiče by tedy neměli házet flintu do žita, ale mobilizovat všechny síly a jasně nastavit hranice společného soužití a jasně určit sankce, které budou následovat, podud tyto hranice překročí. Umím si představit i krajní variantu, tedy odchod Vašeho bratra z domova. Takové rozhodnutí může být velmi kruté, ale vycházíme-li z toho, že on na svém chování nechce nic měnit, je na čase, abyste se dále nenechávali zneužívat a zraňovat. Chraňte sami sebe. Nebojte se také požádat o radu odborné zařízení ve Vašem regionu. Kontakty naleznete například na mapě pomoci na serveru www.drogy-info.cz. Hodně štěstí! TN