zavislost na pervitinu
kolya
Dobry den.Moje pritelkyne uziva deset let pervitin a chce se zbavit zavislosti na nem.ja osobne neuzivam drogy zadne a verim,ze to se mnou pritelkyne dokaze.Prestat chce i ona,proto chceme v prvni rade zmenit bydliste a zbavit se kamaradu,kteri ji pervitin vyslovene nosi do bytu.ja nemel az do nedavna o nicem tuseni,ale postupne z jejiho chovani jsem poznal,ze neco neni v poradku.Bydlime v Ostrave a prosim vas o radu,na koho se v tomto meste obratit.uz drive zkousela fakultni nemocnici,ale nebyla s lecbou spokojena.Jinak pokud vim,uz bez pervitinu vydrzela 18 mesicu a jak sama tvrdi,citila se svobodne,ale zase se k nemu vratila,podle meho prave diky "kamaradum a kamaradkam".Muzete mi prosim take napsat pro mou informaci,jak tezke je zbavit se zavislosti na pervitinu,pokud se ji clovek opravdu zbavit chce a o jakem casovem useku priblizne mluvime.Predem vam velice dekuji za zodpovezene otazky.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, těžko se dá nějak na stupnici určit, jak moc těžké je zbavit se pervitinu. Je to velmi individuální, záleží na motivaci, okolí...Ani časový horizont nelze obecně říct - někdo přestane ze dne na den a už nikdy se k droze nevrátí a nechybí mu. Někdo začne znovu i po letech, nebo např. drogu vymění za alkohol, tedy za jinou závislost. Myslím, že abstinence je vždy záležitostí jednotlivce a pokud on nechce, žádní "kamarádi" ho nepřesvědčí. Na druhou stranu chápu, jak to může být těžké odolat pokušení. Důležitou součástí abstinence je i doléčování, které právě pomáhá předcházet relapsům. Na začátku je opravdu dobré vyhledat nějakou odbornou pomoc, jak píšete. V Ostravě můžete zkusit např. Kontaktní centrum Renarkon (Mariánskohorská 1328/29, Moravská Ostrava, 702 00 telefon: 596638804 nebo Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00, telefon: 595 627 005). Můžete se tam poradit, co by bylo pro Vaši přítelkyni nejlepší. Bylo by ale dobré, aby hlavní iniciativu převzala ona, protože ona je ta, kdo chce přeci abstinovat.