alcohol
Dobrý den, Mám problém s alkoholem,Je pravda,že piji nepravidelně víc jak 10 let.Třeba měsíc nic,a potom během pár dnů vypiji nezkutečné množství tvrdého alkoholu.Dokud neodpadnu. Potom je mi pár dnů zle,a tak pořád dokola.Potřeboval bych se z toho dostat.Na léčení nemůžu,jsem samoživitel,a starám se o nezletilého syna.Také pracuji,tak nevím jak by to dopadlo.Tak asi klasický problém. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ve Vaší situaci asi opravdu bude schůdnější ambulantní kontakt. Píšete, že už jednou neměl valný účinek - ono vždy záleží na tom, kolik do něj vložíte Vy. Neexistuje bohužel žádný zázračný recept na abstinenci. Takže pokud do toho nepůjdete otevřeně, s ochotou mluvit nejen o svém pití, ale i o ostatním životě (který Vás k pití nejspíš vede), v čem je pro Vás alkohol pomocníkem (dovedu si představit, že vychovávat sám syna musí být velmi těžké), v čem Vám naopak ubližuje atd. Zkuste to určitě ještě jednou a hlavně - připusťte si, že tenhle pokus může být úspěšný, protože bez toho nemá šanci na úspěch už od začátku. Dříve existovaly v každém okrese AT poradny, nyní se některé ruší. Nepodařilo se mi najít na internetu žádný vhodný kontakt v Havířově. V Ostravě existuje 1 AT ambulance (17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52, telefon: 597373209), zkuste se tedy na vhodný kontakt zeptat tam, přeci jen jsme dost daleko, abychom dobře znali místní síť. Držím palce, ať to tentokrát vyjde.