THC
atlas
Dobry den, myslim si ze jsem zavisly na THC. uz to pouzivam 5 let a v poslednim roce sbotrubuji pres gram mariguani denne, a uz citim jak to uvlivnilo moje mysleni a prace . je mozny prestat sam nebo pomoci nejaky leky? jsem velice zatizany a nemuzu jit nikam na leceni prosim o radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Závislost na konopných drogách bývá poměrně výjimečná, nicméně nevylučuji, že se to mohlo přihodit zrovna u Vás. Při léčbě této závislosti se obyčejně žádná farmaka neužívají (jedině v případě, že dotyčný kromě závislosti trpí ještě dalšími duševními potížemi - je u něj diagnostikovaná duální diagnóza, např. psychotická porucha vyvolaná užíváním konopných drog nebo závažné depresivní stavy). Můžete zkusit přestat sám - znamená to ovšem překonat prvotní nenaladěnost, výrazné chutě zakouřit si, jak jste byl zvyklý, nervozitu a podrážděnost a pokud možno změnit životní styl. Pokud se budete stýkat s lidmi, kteří hulí, budete se pohybovat v prostředí, kde se hulí, tak se Vám bude přestávat dost těžko. Lepší to bude, když si zkusíte nastavit nějaký pravidelný denní režim a zkusíte si najít nějaké smysluplné vyplnění volného času. Bude chvíli trvat, ale může se to podařit. Pokud by to nějak nešlo a vysadit by se Vám nedařilo, tak je možné se obrátit na odbornou pomoc - nejlépe ambulantní léčbu či poradenství. Držím palce.