placebo??atd...
marqeette
dden, přítel chodí do substitučního programu. bere subutex cca 4ku. tvrdí, že ustně. včera jsem objevila inzulinku. vysvětlil mi to tím, že bere ústně sub. a do žíly si dává fyziologický roztok (biotika) jako placebo.. na doporučení terapeutů, protože potřebuje prý ten pocit jehly, tvrdí přítel. jak mam poznat, že nekecá, že si subáč nešlehá? jak vypadá člověk po nástřelu subáčem? je to běžný placebo? ještě se mi taky stalo a mám pocit, že mně psychicky vydírá, ale nevim, co s tim.. nedávno tvrdil, že jaxme se před půlrokem rozešli, začal brát heroin. to jsem poznala, nějakou dobu v tom jel a paxe rozhodl, že se pujde zas léčit a sešli jsme se cca před3.měsíci.to se snažil abstinovat a začal docházet do centra na sub. program. nedávno právě říkal, že jestli ho opustím, vlítne do toho. a nebo umře (to řekl 1 nebo2x), i jeho máma mne prosí, ať ho neopouštim. já bych ho opustila tehdy, kdybych věděla, že je to pro mne nebezpečný a nebo se ¨mu nedaří abstinovat.. ale nevim, jak bych to udělala. co bych měla dělat, kdyby to výše uvedené najednou cítila? je to cit. vydírání? jaxe mám bránit? a jaxe mám chovat k člověku, který je takovýto jako můj přítel? jemu je 31 mně 23, jsem alkoholička,abstinuji. on je závislý jak na alkoholu (to abstinuje), tak na pervitinu a heroinu byl cca přes 10 let. bohužel ho mám ráda, chci mu pomoct a nechci ho zatím opouštět, když vidim nějakou snahu. jsem osoba docela výbušná a potřebovala bych poradit, jak nevybouchnout v situaci, kdy bude přítel třeba napruzelej a já budu mít tendence vylítnout. co mám dělat? jak to mám zvládat?

Odpověděl:
Zdravím, nejprve k tomu Subutexu. Užívání vody do injekcí do žíly současně se Subutexem užitým orálně může v některých případech docela dobře zafungovat, i když si nejsem jist, nakolik je to doporučovaná taktika. Problém je v tom, že poznat se to nedá. Subutex účinkuje podobně při obou způsobech aplikace. Pokud je to skutečně tak, jak Váš přítel říká, neměla byste u něho najít opálenou lžičku nebo filtry. Nicméně, pokud se Váš přítel rozhodl nebrat příliš vážně zásady "bezpečné" i.v. aplikace tzn., že nefiltruje tablety, nepoznáte zase nic. Můžete ho zkusit požádat, zda můžete být přítomna jeho každodennímu rituálu a uvidíte, jak bude reagovat. K Vašemu druhému problému - to, co popisujete, pochopitelně je vydírání, a to jak ze strany přítele, tak i jeho matky, a Vy si to rozhodně nemusíte nechat líbit. Co se týče přítele - Pokud se příště o něco takového pokusí, dejte mu jasně najevo, že se nehodláte nechat vydírat. Vztah založený na soucitu nemá stejně žádnou hodnotu a ani jedna strana v něm nemůže být spokojená. Jestli je pro Vás tento vztah bezpečný nebo není, však musíte vědět sama. K Vaší výbušnosti - výbušných lidí je na světě mnoho. Snad jediné, co by se Vám dalo poradit je: Řešte problémy hned, jakmile Vás začnou obtěžovat. Dříve, než se ve Vás nahromadí vztek a vy budete mít pocit, že "vyletíte z kůže". Hodně štěstí!