Rohypnol
anonym
Nedávno mi Mudr. Jakub Minařík odpovídal na dotaz, ohledně mojí kamarádky, závislé na Rohypnolu. Je to vlastně tak, že ona s tím skončila v lednu, ale když začaly ty strašné absťáky, tak začala brát Ibalgin, nejen na bolesti a závislost na něj na sebe nenechala dlouho čekat. Párkrát se jím i předávkovala (ale u doktora nebyla) a brala ho skoro každý den (třeba 2-3). Teď bere Ibalgin pokaždé, když má nějaké osobní psychické problémy. Prý jí to pomůže. Vezme tak 1 nebo 2. Jenže má pořád ty absťáky a chuť na Rohypnol. Po přečtení spousty článků na netu a v odborné literatuře jsem došla k tomu, že jsou to asi psychosomatické příznaky. No, jenže problém je v tom, že ona pomoc lékaře, psychologa, i kohokoliv jiného naprosto odmítá přijmout. Chci aby se z toho dostala a nedovolím, aby spadla zpátky do drog....tím myslím Rohypnol. Předem děkuji za pomoc..

Odpověděl: Jakub Minařík
No, analgetika jako Ibalgin, ... jsou zase poměrně toxická při pravidelném užívání. Mohou způsobit například nekrozu částí ledvim, útlum tvorby bílých krevinek, ... Způsobené obtíže mohou být až smrtelné. Z toho co píšete je docela pravděpodobné, že kamarádka má psychické problémy a to psychické problémy takového rázu, že pokud s nimi chce něco udělat, tak musí vyhledat pomoc. Jinak se z toho nevymotá. Víte, ono to často vypadá, že není nic na tom povídat si s někým tak, aby to mělo léčebný efekt a nebo vybrat léky pro nemocnou duši, ale ono to bez speciálního výcviku a spousty zkušeností fakt nefunguje. Jedinné co můžete udělat je kamarádce pomoci vyhledat odbornou pomoc. Pomáhat tak, jak si představujete je možné jen když člověk který má problém s návykovými látkami je duševně zcela zdráv (vyjma těch návykových látek, pochopitelně). A bojím se, že to vaše kamarádka není. Mohu se ale samozřejmě mýlit. Myslíte, že ji opravdu není možné pomoci v tom, aby navštívila psychiatra?