pervitin
Martina K.
Dobrý den, měla bych dotaz a předem děkuji za odpověď. Je mi 26 let, ve 14-ti jsem šla ze základky na střední školu a tam začaly moje problémy. Když jsem byla zkoušená před tabulí, strašně jsem rudla, později když jsem měla jít do školy, bolelo mě břicho, měla jsem průjem, jakmile jsem vešla do třídy, zase jsem zrudla, bylo mi pomalu na omdlení. Nedokázala jsem to ovládat, prostě jsem si připadala divná a strašně mě to trápilo. nikdo mi nerozumněl, máma mě odbývala s tím, že přece červenání není žádnej problém apod. Byla jsem zoufalá, nakonec jsem to vyřešila tak, že jsem u babičky vzala 40 tablet Rohypnolu a chtěla jsem se opravdu zabít. No bohužel to nevyšlo. V 19-ti jsem začala užívat pervitin a najednou mi nedělalo problém komunikovat s lidma, moje sebevědomí se zvedlo o 100 %, prostě jsem si konečně připadala normální. Tenhle úlet na perníku mi vydržel tři roky než jsem zjistila, že to má i své stinné stránky, tak jsem s tím ze dne na den přestala. Abych se dostala k jádru věci. Nyní jsem už skoro čtyři roky čistá, mám manžela, dvě malé děti, ale začaly se u mě zase objevovat "problémy z mládí". Kolikrát nejsem schopná jít ani ven mezi lidi, protože mám hrozné pocity úzkosti. když na mě někdo promluví, tak zrudnu, je mi kvůli tomu trapně, dnes jsem vešla do obchodáku a začalo mi bušit srdce, nával krve do hlavy, celková slabost. Je to takový nepopsatelný pocit, snad strach z lidí nebo nevím. Jindy jsem úplně v pohodě, ale spíš převažujou ty špatný pocity.Jsem z toho neštastná, hlavně kvůli dětem, protože si připadám jak blázen. Myslíte si, že nejsem normální? Omlouvám se, že se můj dotaz netýká přímo drog, ale myslela jsem, že by jste mi mohli poradit. Díky:-(

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za velmi pozdní odpověď. Myslím, že Váš problém se sice v tuto chvíli netýká přímo užívání drog, ale to, co nyní prožíváte jste se v minulosti pokoušela řešit pervitinem a máte s drogami zkušenosti. Zjistila jste, že pervitin není dobré řešení Vašich potíží, které se navíc teď opět objevily ve výraznější podobě. Mám pocit, že by asi bylo docela na místě svoje potíže zkonzultovat s někým z odborníků. Nemyslím si, že byste měla mít pocit, že jste blázen a taky si nemyslím, že se Vám děje něco, s čím se nedá nic dělat. Prožíváte úzkostné stavy, které se dají zvládnout s psychoterapeutickou pomocí a případně s pomocí nějaké medikace. Tyto stavy jsou výsledkem různých faktorů a příčin a asi by bylo vhodné v rámci psychoterapie zkusit najít alespoň ty základní příčiny, díky nimž se u Vás úzkostné stavy objevují a psychoterapie by Vám mohla pomoci se v tom lépe orientovat a naučit se tyto potíže lépe zvládat, abyste se ve svém životě cítila spokojenější. Zkuste mi napsat odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na které byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.