Jak přestat?
Jen
Můj kamarád fetuje už asi 4-5 let. Co vím, tak trávu. Podle rukou si nepíchá, ale myslím, že zkusil i jiné drogy, které má od kamarádů! Nejspíš s tím začal jen proto, že to dělal jeho starší bratranec. Se svým kamarádem fetují kouří a pijí alkohol. Myslíte, že je možné, aby mu někdo pomohl přestat? Co by potřeboval, aby přestal? Jak zjistím, jestli chce přestat když se s ním nebavím?

Odpověděl:
Dobrý den, pokud se Váš kamarád rozhodne pro to, že přestat chce, jistě se mu pomoci dá. Zatím se ale zdá, že on žádné problémy nepociťuje. Pokud to tak je, zřejmě o žádnou pomoc ani nestojí. To, že se s ním nebavíte se dá za daných okolností pochopit, chráníte tím sama sebe, což je na místě. Jenom nerozumím tomu, proč máte potřebu mu pomoci a jak si takovou pomoc představujete. Na Vašem místě bych se omezil na vyhledání kontaktu na odborné zařízení ve Vašem regionu. Pokud o to Váš kamarád bude stát, napište nám odkud jste a my Vám pomůžeme vyhledat odpovídající kontakt. Hezké léto.