Jsem zavisla?
Beruska
Dobre odpoledne.Uz prez 5 let beru pernik. Vzdy ale jen prilezitnostne. Chci se zeptat jak se pozna zavislost na pervitinu. Vim ze kdyz mi nikdo nabidne tak ze nedokazu odmitnout a vezmu si ho! Neberu vsak pravidelne.Tak 5krat do mesice si snupnu.Jsem zavisla? Jak to poznam? Moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den Beruško, je těžké stanovit, zda již jste nebo kdy budete závislá. Může se to stát dřív nebo později, i při frekvenci 1x za týden. Navíc se vám tuto frekvenci pravděpodobně nepodaří udržet a budete brát častěji. Závislost nastupuje pomalu a postupně a v okamžiku, kdy se člověk začíná ptát, zda je či není závislý, značí přinejmenším to, že má k tomu dosti nakročeno a že nějaký problém ve vztahu k droze vnímá. Existuje i přesná diagnóza závislosti, která spočívá zejména v neodolatelné chuti na drogu, zhoršenému se sebeovládání ve vztahu k droze, zvyšujícím se dávkám či frekvenci braní, pokračování v užívání látky i přes její nepříznivý vliv na zdraví (celkový stav) člověka, postupné ztrátě kontaktů se svými (nedrogovými) přáteli. Není však na mně ani na Vás, abychom Vaši závislost podle těchto kritérií stanovili. Posílám Vám to spíše orietačně a na úvahu. Může se Vám také stát, že přejdete k braní jehlou, která s sebou nese spoustu dalších komplikací. Jestli se rozhodnete ještě teď se svým stavem něco dělat, myslím si, že máte nejvyšší čas. Máte-li zájem, napište o sobě víc, odkud jste či kolik Vám je let, můžeme Vám nabídnout nějaký kontakt. Další možností je si ho najít na našich stránkách www.drogy.net pod KONTAKTY. S pozdravem Eva.