rohypnol
anonym
Ani nevím, jak se to přihodilo, ale zjistila jsem, že je moje kamarádka závislá na Rohypnolu. Nemá problémy se spánkem, ani nic podobného. Jen se k němu jednou dostala a teď je na něm závislá. Potřebovala bych poradit. Jak jí pomoci? Jak udělat, aby nebyla závislá? Za žádnou cenu nepřijme pomoc lékařů a její rodiče o tom také nevědí. Chci, aby se závislosti zbavila a chci, aby ji přestaly ničit ty hrozné absťáky, co má...Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že odvykací stav po vysazení rohypnolu může být smrtelný (berte to varování vážně), tak bych kamarádce doporučil pomoc lékaře vyhledat. Riziko spočívá v tom, že vysazení rohypnolu může vést ke kumulaci epileptických paroxysmů, při kterých se postižený prostě udusí. Vysazení vlastními silami často nebývá úspěšné, protože k vysazení se buď používají léky s podobným efektem na psychiku a postižený je tudíš sám nevysadí a nebo se užívají jiné, ale ty zase laik bude jen obtížně dávkovat. Dalším problémem bývá, že ti co zneužívají rohypnol a podobné látky mívají psychické problémy, které si neuvědomují a nebyly diagnostikované. Rohypnol je tlumí. Při jeho vysazení, bez jiné léčby, se problémy vrátí a vysazení znemožní.