zavislost na marihuane
milous
Muj manzel se pred 10ti lety vylecil ze zavislosti na alkoholu od te doby je zaprisahly abstinent.Pred rokem jsem prisla na to ze zacal kourit travu. A mam velke obavy aby do teto zavislosti nespadl stejne jako do alkoholicke.Moje prosby,vyhruzky a predlozena fakta se miji ucinkem. Moc premyslim o tom jestli to mam rict detem 19 a 15 roku, ktere maji take negativni nazor na jakekoliv pouzivani drog.poradte mi prosim jak manzelovi vysvetlit at s tim skonci Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, taková rada opravdu není jednoduchá. Zkusila bych asi neoperovat fakty a výhružkami, ale promluvit si s ním o společném soužití, o tom, co to s Vámi dělá, jak to narušuje váš vztah a Váš pocit bezpečí doma. Asi bych se pokusila celou věc řešit na úrovni dospělých partnerů a nezatahovala bych do toho děti (jiná věc je, že to možná tuší), nevím, k čemu by to mohlo být v tuto chvíli dobré. Neměly by přebírat zodpovědnost za pohodu v rodině a řešit ji ony. Zkuste se s ním bavit o tom, proč potřebuje opět nějakou závislost, co mu v životě chybí a jak by se to dalo nalézt. Bavte se s ním o Vás dvou, protože jeho kouření je problémem obou, nejen jeho. Samozřejmě ideální by bylo, kdyby byl ochotný popovídat si s Vámi o všem v přítomnosti nějakého odborníka, který by mohl Vaši domluvu "moderovat" z nezávislého pohledu a zároveň např. korigovat jeho i Vaše pohledy na marihuanu a závislost. Pokud byste potřebovala nějaký kontakt nebo třeba znovu zkonzultovat situaci, kdykoli se ozvěte.