těhotenství
Ivča
Ahoj, chtěla jsem se zeptat jaký vliv má na miminko pervitin pokud jsem v 8 týdnu těhotenství - dala jsem si celkem nepatrné množství a jen jednou. Dříve jsem s tím docela bojovala, ale v těhotenství se mi stalo poprví že sem to nepřekonala a dala si. Vím určitě že naposled ale bojím se abych tím nějak neohrozila mimčo. jinak za 4 dny jdu na rozbor krve...může to gyn. nějak poznat. Děkuju za odpověd....

Odpověděl:
Dobrý den, pervitin, tak jako všechny ostatné drogy mají škodlivý vliv na vaše dítě. Ale nelekejte se... Pokud jste přestala pervitin užívat hned jak jste se o svém těhotenství dověděla , nemělo by miminku nic vážného hrozit. Všechno ale také závisí od toho, jako často a jaké množství pervitinu jse užívala předtím... Z dotazu je zjevné, že o dítě máte strach, a záleží Vám na tom, aby se narodilo v pořádku. Snad Vám tento strach a nejistota, kterou jste po poslední dávce prožívala pomůže v tom, aby se podobná situace už neopakovala. V každém případě je pro Vás i Vaše dítě nejlepší, když se k pervitinu nevrátíte. Rozboru krve se nemusíte bát: s vysokou pravděpodobností Vám na gynekologii nebudou dělat testy na drogy. Pokud jste z Prahy, doporučil bych Vám obrátit se na Dr. Ilonu Preslovou z Denního stacionáře (tel. 220 803 130), která se věnuje těhotným ženám a matkám. Je dobré mít podporu v abstinenci i v dalších věcech, které jsou s těhotenstvím spojeny. Držím palce a přeji všechno dobré.