speed
petra
Dobrý den, u svého přítele jsem našla papírek (psaníčko) a v něm byl prášek. Když jsem se ho zeptala, co to má znamenat, řekl mi, že je to SPEED. Chtěla bych se o této droze dozvědět více, protože mi tvrdil, že je to neškodné. Nevěřím mu!!!!!Nesnášim drogy a tak mu chci dokázat, že něco dělá špatně.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Johana Dyntarová
Dobrý den, název speed se používá pro drogy se stimulačním účinkem. Typickými zástupci jsou pervitin, amfetamin, kokain, crack. Stimulační drogy všeobecně zvyšují psychomotorické tempo a bdělost, především urychlením myšlení, zvýšenou nabídkou asociací a výbavností paměti (na úkor přesnosti). Zkracují spánek a zahánějí únavu, vyvolávají euforii a velmi příjemný pocit síly (duševní i tělesné) a energie. Snižují chuť k jídlu. Stimulační drogy působí anxiogenně - vyvolávají úzkost, někdy umocňují trému. Užití může vést až k agresivitě a přecenění hranic psychosomatických možností. Po odeznění účinku látky se dostavuje tzv. dojezd, stav podobný kocovině. Dominuje celkové vyčerpání, únava, bolest kloubů. V žádném případě tyto látky nejsou neškodné. Jejich užívání představuje zátěž pro celý organismus, především pro kardiovaskulární systém a jsou to látky, na kterých se člověk může stát závislým. Užívání psychostimulancií může vést k toxické psychóze. Více se o této problematice dočtete přímo na těchto stránkách v rubrice stimulační drogy. S přítelem si o tom všem můžete promluvit, upozornit ho na rizika spojená s užíváním stimulačních drog a případně ho odkázat na tyto stránky. Kdybyste potřebovala další informace, napište.