pervitin
sára
Ahoj.Mam dva problemy a byla bych moc rada ,kdyby mi nekdo poradil. Brala jsem necele 2 roky pervitin a byla na leceni.Tet je to asi rok ,co jsem cista.Zhruba pred mesicem se mi zacalo hodne zdat o pervitinu.Jsou to hrozne zive sny a ja se probouzim s pocitem ,jako bych znovu brala a je mi ze vseho nanic.Opakuje se to casto.Muj vetsi problem ovsem je to ,ze se mi mockrát stane,ze mi zniceho nic uplne vypne mozek a ja myslim jenom na piko.Stava se mi to v uplne normalnich a běžných situacich ,ve kterych bych to nikdy necekala.(napr. kdyz nakupuju v obchode,bavim se s prateli, apod.)Mam obrovske chute a nutkani si sehnat.Nechapu ,co se to se mnou deje ,protoze jeste nez se mi zacaly dit tyhle veci ,na pervitin jsem skoro vubec nemyslela a chute temer nemela.Bojim se ,ze se jednou na vsechno vykaslu a dam si .A pritom vim ,ze do toho uz nechci nikdy spadnout!opravdu nevim,co se to se mnou deje a byla bych moc rada ,kdyby mi nekdo poradil.

Odpověděl: Eva Formánková
Dobrý den, Sáro, předem bych Vás chtěla pochválit za velmi důležitý krok, který jste udělala, a to že jste se obrátila na nás a nenechala si Váš problém sama pro sebe. To, co popisujete, jsou chutě, které po vysazení drog na člověka přichází i ve chvílích, kdy to nemusí čekat. Můžou znamenat to, že jste se ještě s drogou úplně nevypořádala. Takto silné chutě můžete vnímat jako varovný signál, že ve Vašem současném životě není neco v pořádku. Často se objevují v situaci, kdy má člověk pocit, že více věcí musí než chce. Zkuste se zamyslet nad Vaší současnou životní stuací. Také si více všímejte jestli silné chtě na pervitin maté opravdu v různých situacích anebo mají tyto situace přece jen něco společného. Také si všímejte strategie, která Vám nejlépe na překonání aktuální chutě funguje. Rozhodně je ale důležité nenechat si je sama pro sebe a na někoho se obrátit, abyste opravdu nezrelapsovala. Nevím, zda jste po léčení absolvovala doléčovací program, který je velmi důležitou součástí léčebného procesu. Nenapsala jste, odkud jste. Doléčovací Centrum bych Vám každopádně doporučovala, telefonní číslo na takové centrum do Prahy je 251 614 070. V případě, že jste doléčování již absolvovala, doporučovala bych Vám se obrátit na Doléčovací centrum, kde jste program absolvovala. Potřebujete-li pomoct s kontakty dle místa Vašeho bydliště, můžete si je zkusit vyhledat na www.drogy.net v políčku KONTAKTY nebo napsat zpátky. Stejně tak máte-li pocit, že nabízené možnosti nejsou právě to, co byste potřebovala. S pozdravem Eva.