těhotenství
Dobrý den, ráda bych se zeptala jak dlouho se v těle drží drogy, konkrétně marihuana, extáze, kokain a LSD. V průběhu 6 ti let jsem měla experimenty s extází. Můj přítel si občas dá kokain, LSD a poměrně často kouří marihuanu, nyní to omezil asi tak na 1 jointa za týden. Oba dva kouříme, alkohol pijeme velmi příležitostně, kávu nepijeme vůbec. Neboť plánujeme miminko, zajímá mě jak dlouho po užití droga může působit na plod a jak moc jej ovlivňuje. Prosím o doporučení, jak dlouho máme abstinovat než otěhotním. Velmi děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Abstinovat je moudré tak + - 3 měsíce před početím. Ono hodně závisí na množství a stylu užívání. Pokud si například dáte jednou za 3 měsíce ext a posledního 1/2 roku jste neměla nic a jen střídmě pijete alkohol, nevnímal bych to jako tak vážný problém. V zásadě, mnoho žen otěhotní za mnohem nepříznivějších podmínek. Samozřejmě optimální je zcela abstinovat. Také závisí na způsobu užívání. Pokud jste například vy a nebo partner užívali drogy injekčně, jeví se mi jako moudré nechat se před početím vyšetřit na žloutenky a HIV. Významnější je abstinence matky než otce, ale přece jen, člověku se vedle někoho, kdo neabstinuje nebere hůře.