ambulantni lecba
mišoulka
Dobrý den, chtela bys se touto cesto dozvedet neco o ambulantni lecbe, jak casto jsou odbery a jlavne jaka je uspesnost takoveto lecby zavislosti na droze a delka lecby! Dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, odpověď na Vaší otázku by jste našla na jiném místě těchto stránek. Ušetřím Vám práci - zde máte celý text: Ambulantní léčba? Léčba, která probíhá bez vyčlenění klienta z původního prostředí. Při ambulantní léčbě klient dochází do zařízení, kde se léčba poskytuje, přičemž délka léčby a frekvence docházení se může v různých typech zařízení lišit, nicméně měla by být ve všech případech zakotvena v dohodě klienta se zařízením či terapeutem. Ambulantní léčba je vhodná pro lidi, kteří mají sociální, rodinné zázemí, které je pro ně podporou či přinejmenším není ohrožující. Jsou motivovaní a jsou schopni větší sebekontroly v situaci, kdy jsou vlastně stále v kontaktu s okolím, prostředím, ve kterém drogy užívali. Z toho vyplývá, že u lidí, kteří brali drogy velmi dlouho, třeba deset let, a jejich zázemí je mizerné, je vhodnější spíš uvažovat o jiném typu léčby než ambulantní. Za účinnou se považuje léčba až od délky tří měsíců, s frekvencí kontaktů s léčebným zařízením minimálně dvakrát až třikrát týdně. V České republice nabízí ambulantní péči AT poradny, což jsou ambulantní psychiatrická zařízení, která se zaměřují na alkoholové a drogové závislosti. Klient dochází po dohodě s lékařem zpravidla dvakrát či třikrát týdně na pohovor, v případě krizové situace může být kontakt častější. Existují také ambulantní skupiny, které se schází jednou týdně či častěji a buďto fungují v rámci některého terapeutického zařízení nebo jako svépomocné. V současnosti i ČR probíhají svépomocné skupiny Anonymní alkoholici a Anonymní narkomani (obvykle se pro ně používají zkratky AA a AN). Kontakty na AT poradny v celé ČR najdete v rubrice Kontakty, informace o svépomocných skupinách AA a AN se můžete dozvědět na www.AnonymniAlkoholici.cz. Další možnou podobou ambulantní léčby je denní stacionář, kde klient dochází každý den (obvykle každý všední den) do léčebného programu, který je od ranních do odpoledních hodin. Klient tedy tráví v léčebném zařízení v podstatě celý den, kdy se účastní skupinové terapie, individuálních pohovorů s terapeuty, využívá poradenství ohledně sociálních, právních záležitostí, které potřebuje řešit, účastní se volnočasových a pracovních aktivit... Večer odchází domů, na rozdíl od rezidenční, pobytové léčby. Součástí léčby bývá také rodinná nebo partnerská terapie a případně podpůrné rodičovské skupiny pro rodinné příslušníky klientů, kde se dozvídají informace o procesu léčby a mají možnost si promluvit o situaci, ve které se nachází. Adresy denních stacionářů v ČR můžete najít v rubrice Kontakty Snad je to vyčerpávající informace. Snad jen doplním, že četnost odběrů závidí na kancepci daného programu či zařízení. Za úspěšnější považuji rozhodně ambulantní stacionární programy. Jak je již uvedeno v předchozím textu, ambulantní léčba je vhodní pouze pro určitou cílovou skupiny, kdy rozhodující je především funkční sociální zázemí potencionálního klienta. Snad to takhle stačí. AK