Marihuana v těhotenství
Dobrý den, mám starosti s kamarádkou - je jí 23 let, je v 6 měsící těhotenství a kouří - denně - marihuanu.Byla na ní závislá už dříve(alespoň denní kouření marih. považuji za závislost.)Každý koho znám jí domlouvá, ať přestane alespon kvůli tomu dítěti když už ne kvůli sobě, ona nám ale řiká, že to tomu dítěti nevadí - že ona pozná když mu něco vadí( že jí v břiše vždycky "píchne", např. když brečí a tak. a právě, že když "hulí" tak jí tam vůbec nepíchá...¨)Jsme z toho všichni neštastní, máme jí hrozně rádi, ale nemůžeme jí přece jen tak vzít a odvézt někam na detox?!? Tak se chci zeptat, jak přesně působí marihuana na to dítě?Znamená to, že bude mít např. po narození oslabenou imunitu?Napadlo mě, že bych jí alespon odvedla k nějakému odborníkovi aby jí to řekl osobně, ale o tom ona nechce ani slyšet, ona ví nejlíp co je nejlepší pro její díte..je tu nějaká možnost, že by to tomu dítěti opravdu neškodilo, jak ona říká?Občas jí to už začínám věřit..mnohokrát děkuji a přeji hezký den

Odpověděl:
Dobrý den, chápu Vaše obavy o kamarádku. Asi Vás nepotěším, když napíšu, že Vaše obavy považuji za opodstatněné. Marihuana (zejména při každodenním užívání) patří určitě mezi látky, které dítěti neprospívají. Existují určite drogy, které plodu škodí mnohem víc, to však nic neospravedlňuje. Marihuana obsahuje psychoaktivní látky, které můžou mít neblahý vliv na vyvíjející se plod ("co prožívá matka, prožívá i dítě"). Škodlivý je také způsob konzumace - důsledek může být stejný jako při kouření tabáku, kdy má dítě omezený přísun kyslíku. Děti se pak rodí s nižší porodní váhou, existuje riziko spontánních potratů, předčasného porodu a zvýšené riziko opožděného vývoje plodu. Podrobné informace by Vaší kamarátce mohl sdělit ošetřující gynekolog. Doufám, že jsem Vás moc nevylekal... Hezký den.