Rudnutí po alkoholu
Vojta
Dobrý den, studuji VŠ a v tomhle prostředí se najde vždy nějaký důvod něco oslavit, a třeba i několik dnů v kuse, zvláště třeba ve zkouškovém období. Již několikrát se mi přihodilo, že tak po 3 - 4 dnech, kdy jsem toho večer vždy dost vypil, tak následující den, když jsem si dal třeba i 1 pivo, tak jsem okamžitě hrozně zrudl v obličeji a na krku. To zrudnutí bylo po celém obličeji a do úrovně ramen, dost ostře ohraničené od zbytku těla. Jednou se mi objevily i rudé skvrny na pažích. Zároveň pociťuji vysoký tlak (hučení v uších). Vždycky to spontánně ustoupí tak po hodině. Trochu mi to připomíná popisovaný antabusový efekt, není možné, že u mě dochází po několika dnech kontinuálního pití třeba ke krátkodobému vyčerpání ADH, nebo jiných enzymů ? I když mám zkušenost, že ten stav se dá "přepít". Žádné léky, které by s alkoholem mohly interagovat neužívám. Děkuji předem za Vaši odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nechci Vás zbytečně vylekat, ale to, co popisujete, se mi jeví spíše jako syndrom spojený s jedním nádorem, který vychází z hormonální tkáně (karcinoid syndrom). Váš popis je fakt velmi typický. Konzultoval jsem to i s kolegyní a ta váš popis shledala také charakteristický. Asi bych na vašem místě navštívil lékaře a zkusil pátrat tímhle směrem. Alkohol by mohl působit jako vyvolávajícií faktor. Pokud jste z Prahy, mohl bych se vám pokusit zprostředkovat nějaký kontakt. No, i kdybyste byl odjinud, tak bych asi uměl poradit. Každopádně napište, byl bych docela rád, kdybych si mohl ověřit, zda můj odhad byl správný, nebo ne.