Stavy úzkosti
Honza
Dobrý den, obracím se na Vás s žadosti o radu. Píše se mi o tom docela težko neboť je tato otázka pro mě velmi osobní a nepříjemná. Chtěl bych Vás požadat o radu ohledně psychických problému, které mi vznikly braním drogy extáze. Nepovažuji se za nějakého feťáka nebo závislého člověka neboť není pro mě problém extázi nebrat(taky ji už nikdy nevezmu :-)). Avšak od jisté doby mám stavy úzkosti např. v supermarketu nebo ve společnosti lidí.Citím se divně,stuhle a "nenormalně". Mám taky problém se podívat lidem do očí neboť mám pocit, že mají se mně divný pocit. Že prostě podle očí poznají, že je se mnou něco v nepořádku. A to se přenese do "ovzduší" mezi náma. Takže mám pocit, že kvůli mně je prostě situace taková divná, vyhrocená....nevím jak to líp popsat... Vím, že je to jen v mé hlavě ale nemůžu se toho pocitu zbavit.Ať si to snažím jakkoli logicky vysvětlit tak se toho nemůžu zbavit. Přetrváva to už přibližně 1/2 roku ale bojím se , aby to nebylo napořád. Je to sice lepší a některé dný jsem v pohodě.... ale pořád to mám v hlavě. Kdybych to měl popsat ještě jinak, tak se nedokážu chovat mezi lidmi tak ,abych pořád neměl v hlavě ten nepříjemný pocit. Nebojím se přiznat, že mám problem. Ale mám pocit, že je na čase, aby mi někdo odborně poradil... Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem moc ráda, že jste nakonec sebral odvahu a napsal k nám do poradny. Věřím, že to pro Vás nebylo jednoduché. Problém, který popisujete opravdu velice pravděpodobně souvisí s Vaším užíváním extáze. Myslím si, že Vaše rozhodnutí s extází skončit, je to nejlepší. Je sice možné, že stavy, které prožíváte za nějakou dobu samy odezní, ale sám píšete, že už to trvá 1/2 roku. Nicméně nejste první ani poslední, komu se něco podobného stalo. Jestli bych Vám mohla poradit, asi bych Vám doporučila kontaktovat AT poradnu (v každém okresním městě nějaká bude). Nebojte se a svěřte se s Vašimi pocity. Nejsem psychiatr, ale napadá mě, že by Vám možná mohl předepsat na nějakou krátkou dobu slabá anxiolita. Uvidíte. Jestli budete chtít, můžete napsat odkud jste a třeba budu vědět o někom, koho bych Vám doporučila. Zatím se mějte co nejlíp a kdyby bylo třeba, znovu se ozvěte. S pozdravem, Gabriela Koryntová.