Prosba
archaniel
Som otec 17 rocnej teenegerky ktora po tajomky huli travu.Na Slovensku kde byva s matkou chodi na pravidelne prehliadky moci a nedavno sme zistili ze si nosi so sebou na tuto kontrolu moc od kamaratky a v sms pisala kamaratke ako si rano pred skolou zahuli.Evidentne si s nou mama nevie dat rady.Teraz cez prazdniny pride ku mne do Prahy na prazdniny a bude tu aj brigadovat.Poradte mi prosim co mam robit.Dakujem

Odpověděl:
Srdečně zdravím. Zdá sa, že ste sa dostal do neľahkej situácie. Škoda, že nepíšete, ako sa vobec stalo, že dcéra začala chodit na pravidelné odbery moči (bolo to na žiadost matky?). Z Vašeho dotazu som pochopil že Vás trápia dve veci: to že dcéra hulí, a že k nej postupně strácate doveru, keď Vám neustále klame. Netuším nič o tom, aký je medzi Vami vzťah a či ste sa s dcérou niekedy otvorene a úprimne rozprával o drogách. Na Vašom mieste by som si najskor získal čo najviac informácií o marihuane (začat možete na webových stránkach tejto poradne). Potom stojí za otázku, či by ste sa chcel s dcérou porozprávať o tom, čo ju vedie k tomu, že fajčí marihuanu a povedať jej tiež o svojich obavách... Pri takomto rozhovore je doležitá predovšetkým pokojná atmosféra bez výčitiek a hádok. Možno by to stálo za to, využiť pobyt Vašej dcéry v Prahe na takýto rozhovor. Ak si nie ste istý, že by ste to zvládol sám, doporučujem obrátit sa na Poradňu pre rodičov (Školská 30, Praha 1; tel. 739 268 527; 284 825 515) Držím palce!