marcelka01
dobry den, s pritelem sme si pred pul rokem rekli, ze uz se na pervitin (SNUPANI) VYKASLEM,ale minuly mesic sem na jeho chovani byla nucena porad premyslet o tom, zda je sjety...a bylo tomu tak...nejsme zadny novacek,ale resp. podle velkych zornic, upovidanosti a nechtel spat, byl na me moc hodnym strasny realista...normalne moc nekouria docela dost kouril...no proste sem to na nem poznala..zeptala sem se ho,jestli nahodou a on rekl,ze ne, a pak sem se na nej zadivala a on povidal at si myslim co chci a byl pomerne nastvany,ale pak uz to bylo v poho...od te doby porad huli marihuanu,vidime se a ón je vzdycky zkoureny ze nei schopny niceho jen spani...je to normalni?Spis se asi uklidnuje tim, ze marihuana mu tolik neskodi a nahrazuje si ji pervitin...Ale to preci muze jeste take podporit jeho chut na pervitin...je ted v praci a jeho financni situaqce je pomerne normalni,dobra,ale nevim,ze co utraci vyplatu,jestli ma vubec nejakou...spis si myslim ze si kupuje huleni,protoze ho nikdy nevidim jinak nez zhulenyho...vysmazenyho ne...hulil driv hodne a ted hodne ivc nez predtim...pobizi me taky abych hulila,kdyz uz moc necchi a pak chodi domu spat..mame se radi,nechci aby nas vztah sel do haje...nechci aby se nas vztah pokazil...nebrali sme prenik intenzivne....to spis ja driv vic, nezli on,ale tak zas dobre sem ho predtim neznala....seznamili sme se kdyz sem si od nej brala prave piko....nejhorsi je,ze ja sem taky porusil anas slib a dla sem si s kamaradkou ale za jeho zady...byla sem na nej nastvana tak sem si ze vzteku vzala....je mi z toho na nic,,,nic nevi...co mam delat?úpredevsim bych mela byt nastvana na sebe a taky resit sama sebe..Mam si tedy s pritelem promluvit o naem vztahu,marihuane,pervitinu????

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vy v tom vztahu žijete, tak musíte nejlépe vědět, co by mu prospělo. Větší míra otevřenosti by mu ale asi neuškodila. Kdo ví, jestli on o Vašem "tajném" relapsu také nevěděl a třeba nedělal něco také na truc. Máte pravdu, že marihuana může být spouštěč k něčemu tvrdšímu, ale i kdyby ne, samotný fakt, že je pořád zhulený asi taky nepřispívá pohodě ve vztahu a není to rozhodně normální stav. Žijete tak vedle sebe, každý v trochu jiném světě. Možná by bylo dobré otevřeně se ho zeptat, proč má potřebu pořád si měnit vědomí hulením, i když je s Vámi, co to mezi vámi visí. Rozhodně byste tím nic neměla ztratit, protože takovýhle stav pro Vás není také vyhovující. A ještě jedna věc - pokud chcete, aby on s drogami přestal, rozhodně byste se měla vyvarovat akcí "za trest", protože pak po něm těžko můžete chtít zodpovědnost a být mu oporou. Možná by taky přítel uvítal nějakou odbornou pomoc zvenčí, třeba je pro něj těžké přiznat Vám, že abstinenci nezvládá, když Vám se to podařilo (?).