efedrin
nirmala
Dobrý den,dostal se mi do rukou přípravek,který je určen na energii a spalování tuků.Obsahuje 300mg efedry( efedrin),kofein 200mg a L-tyrosine.Beru to už měsíc tak 2 prášky denně,někdy vůbec,pokud nejdu do práce,jen by mě zajímalo, můžou tyto prášky nějak poškodit játra,a psychiku? Mohu se stát na tom závislá? Kdysi jsem brala pervitin,je to 7 let,co jsem čistá,ale na těchto prášcích mám pocit,jako kdybych se vrátila zpět k pervitinu...Mám jen strach,abych se na něčem opět nestala závislou.

Odpověděl: Jakub Minařík
Na vašem místě bych byl opatrný. Myslím, že vzhledem k vaší minulosti byste se měla látkám s takhle přímo stimulačním efektem vyhnout. Spíše, než závislost na výše zmíněném preparátu je možné, že se vám vrátí intenzivní chutě na pervitin a budete ohrožena relapsem. Stejné riziko by hrozilo u léků na hubnutí, které mají psychostimulační efekt. Ohledně přímého poškození organismu bych se tolik nebál. Pokud jste přípravek koupila v běžné distribuční síti, tak podléhá jisté kontrole a přeci jen - látky vysloveně toxické a nebo se silným psychotropním efektem by se v takových přípravcích vyskytnout neměly. Moje doporučení je - přípravek postupně vysadit, kdyby byly obtíže tak vitaminy, magnesium, meduňku lékařskou na zklidnění. Ev. ještě napište.