zavislost na pervitinu
alenka
Dobry den, bratr meho pritele je uz osm let zavisly na drogach, posledni tri ctvrte rok si skoro kazdy den aplikuje drogu injekcni strikackou. pul roku nechodi do prace. financne je zavisly na pritelovi, ktery ho "podporuje" zivi ho a dava mu na drogy. Co se tyce fyzickych rizik uzivani, je na tom docela jeste dobre, meni si jehly, ma stalou partnerku, kupuje si velice kvalitni drogu. lekari neprokazali zadne poskozeni organismu.. az na male otoky na rukou, ktere se vylecily masti. po psychicke strance je to horsi. absolutne ztraci zabrany.kdyby nemel na drogy, myslim, ze by byl schopen loupezneho prepadeni. posledni dobou je cim dal vic agresivni. pritelkyni, s kterou bere zacal bit. porad by chtel nekoho mlatit. prave tato skutecnost mi prijde alarmujici. kdyz je nekdo ve stavu, kdy je v podstate "nesvepravny" a je schopen ublizit svemu okoli. Prestat brat se mu vubec nechce (pochopitelne). Jsem si vedoma toho, ze by se s veci melo neco delat a nevim jak na to. dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi máte pravdu, že se dá těžko radit a vyčítat, pokud jste na tom donedávna byla stejně. Vy jste se ale na rozdíl od něj drog dokázala vzdát. Větší problém vidím v tom, že nechce přestat a baví ho to. Pokud má navíc finanční zdroje, zatím ho asi nic nepálí. Jestliže je agresivní, je to trochu jiná situace. Takový člověk se dá hospitalizovat i nedobrovolně, pokud někoho napadne. Není to ale jednoduché a navíc účinnost bývá slabá. Mnohem větší šance na změnu je samozřejmě pokud jde člověk do léčby dobrovolně. Nicméně centrum mu můžete zkusit doporučit. Co se týče léčby je asi nejlepší začít v Káčku (Osadní 2, Praha 7, tel. 283 872 186), kam chodí lidé, kteří berou a odtud mají možnost vybrat si léčbu, která by jim vyhovovala (ambulantní, léčebnu, komunitu, domácí, zahraniční...). Myslím, že by ke změně mohlo také napomoci, kdyby s ním Váš přítel přestal užívat a jeho kamarád ho podporovat a přítelkyně tolerovat jeho agresi. Zatím ho nic nenutí s drogami přestat, tak proč by to dělal?