hormony
kory
trpěl jsem schyzofrénií. myslel jsem si, že všichni ve mě vidí blázna a tak jsem měl strach chodit po ulici. Když už jsem musel, tak tak sem byl zmatený a měl jsem vysoký tep. pak se to obrátilo myslel jsem si, že všichni ostatní jsou blázni a já se bál jich (ještě víc). Dozvěděl jsem se, že takových situacích nadledvinky produkují nějaký sajrait (aby si člověk neublížil) má tato látka vliv na činost mozku? Pročistí se od ní organizmas, nebo jsou to změny nevratné?

Odpověděl: Jakub Minařík
Když se cítíte ohrožený, tak nadledvinky produkují hormony (například adrenalin), které urychlí srdeční akci, zvýší krevní tlak, zvýší napětí svalů, ... a připraví tak organismus na setkání s nebezpečím. Není to nic patologického, je to systém, který nám v minulosti umožnil utkat se s dravou zvěří a nebo ulovit jídlo. Dnes tenhle systém za normálních okolností využijete třeba ve sportu a nebo když musíte před něčím utíkat a nebo se s něčím utkat. Bez tohohle systému, se tělo prostě neobejde, potřebuje jej nutně i v jiných situacích. Organismus se po odeznění stresu od hormonu pročistí a vyjma extrémních případů k poškození organismu nedojde. Schizofrenie mezi takové extrémní situace patří jen okrajově. Tam jsou mnohem vážnější jiná rizika, která vyplývají ze samotného onemocnění. Víte, myslím, že byste si měl o těch hormonech promluvit s psychiatrem, který vás léčí. Myslím, že by vám vaše obavy vysvětlil lépe než já. Zná vás a zná i váš zdravotní stav.