Poradíte, prosím?
Kixik
Dobrý den, měla bych na vás takový dotaz. Pokusím se napsat to nejdůležitější, snad mi poradíte. Před delší dobou jsem se dostala do party lidí a začala experimentovat s drogami. Začalo to "nevinně"-trávou, pak tripy a skončilo to bohužel pervitinem. Ten jsem užívalo celkem dlouho a intenzivně. Bohužel se mi nedařilo dlouho abstinovat, stalo se mi, že mi dávku píchli i proti mé vůli a nešlo se tomu nijak ubránit. Snažím se jim vyhýbat co to jde a už 3 týdny se mi daří abstinovat. Je to boj, ale myslím, že to stojí za to. Chtěla jsem se zapojit do nějaké komunity, ale bohužel se neumím uvolnit z povinností natolik, abych se mohla nechat někde na rok zavřít. Kamarádka mi vyprávěla o jedné komunitě v Kyjově (Krok), kde pracuje její kamarád. Chtěla jsem se tedy zeptat, jestli by bylo možno, být tam třeba jen týden,na zkoušku, zjistit co a jak. V současné době se na delší dobu uvolnit nemůžu, ale věřím, že i ten týden by pro mě mohl mít nějaký přínos. Co si o tom myslíte vy? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, nevím, co přesně znamená, že jste užívala "dlouho a intenzivně", ani kolikrát jste se snažila abstinovat a proč se to vlastně nepovedlo. Možná se pletu, ale vypadá to, že ta zkušenost s dávkou, kterou Vám píchli i proti Vaší vůli, byla tolik nepříjemná, že se Vám aktuálně abstinovat daří. Rozhodně Vám k těm třem týdnům gratuluju. Vím, že to není jednoduché a každý den je pro Vás výhra. Nevím, jaké máte informace o tom, jak to funguje v komunitě. Kdyby Vás cokoli zajímalo, tak se ptejte. Zkoušela jsem se dovolat do Kroku (518 616 801), ale spojení, které na ně máme, nefunguje. Bohužel jsem zatím neslyšela o komunitě, kam by se člověk mohl podívat jen tak na kukačku na týden. Občas někdo jde do komunity na tzv. opakovačku, ale i ta trvá dýl než týden. Napadá mě ale jiná věc - sem tam existují doléčovací centra, která nemají v podmínkách přijetí dlouhodobou abstinenci. Nevím sice odkud jste, ale v Praze je to třeba CNP - Centrum následné pěče Drop-in. Z počátku tam člověk chodí na individuální sezení a postupně ho zařadí do skupinového programu. Nebo byste se mohla zapojit do jakéhokoli méněn intenzivního ambulantního programu... Promyslete to, ptejte se, nebo třeba jen napište, odkud jste, a my Vám pošlem kontakty. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Pobyt v komunitě někdy platí pojišťovna nebo má komunita na provoz prostředky z grantů a klienti nic neplatí, nicméně v některých se člověk na fungování komunity musí spolupodílet. Částka, kterou člověk přispívá pak zpravidla nepřesahuje 5000,- měsíčně.