terapeutická komunita
ownee
dobrý den, uz jsem vám psala, nyní připojuji svůj email. Chtěla bych jen poradit, jaké komunity jsou i pro páry. Chtěli bysme s přítelem jít do komunity spolu. Nevím ale, kde komunitu pro páry hledat. Předem děkuji za odpověď Ownee

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v Čechách je pouze jedna komunita, která přijímá do léčby páry. Je jí Pastor Bonus (http://pastorbonus.webpark.cz/?X). Tato komunita je ale velmi specifická, rozchází se s většinou ostatních v používaných metodách léčby a není ani certifikována a organizována v odborné sekci terapeutických komunit. Jedním z důvodů je právě i přijímání párů do léčby. Tento postup se v léčbě závislosti v komunitě neosvědčil, ani u nás ani v zahraničí. Léčba v komunitě by měla být o práci na sobě a přítomnost partnera od ní odvádí většinu energie. Také ubírá na otevřenosti. Důvodů je samozřejmě víc, toto jsou jen ty základní. Obvyklý doporučovaný postup tedy je nastoupit každý do jiné komunity. Pokud je vztah silný a kvalitní, tak takovou zkoušku ustojí a může ho to v mnohém posílit. Zajímalo by mě, z jakého důvodu uvažujete o párové léčbě, co myslíte, že by to mělo za výhody?