rada nebo pomoc
barbína
Beru velmi dlouho pervitin,ale můj život pomalu a jistě jde s kopce.Sice jsem s manželem kterého už samozřejmě nemám vychovala šestnáctiletou dceru .Pervitin beru asi deset let vnitrožilně.jelykož všechny které znám požívají tuto drogu tak sama nedokážu asi přestat.Našla jsem si skvělého přítele který se mě snaží odtrhnout od těchto lidí,ale nemá to opravdu lehké.Několikrát jsem zkoušela přestat,ale potají jsem brala teď jsem opět přestala a můj přítel mi moc pomáhá,ale komunita mě stále láká.Nehleďe můj kamarád je vařič a to je oto horší,přítel o všem ví nemám žádnou tajnost.Přítel mi chce moc pomoci,ale po vysazení mám velké bolesti ledvin a jater beru spousty drahých vytamínu,protože přítel má soukromnou firmu která dobře prosperuje,také chce abych šla do práce,ale ůzkost a strach z lidí mě dohnala k totálnímu kolapsu a do práce jsem nedokázala nastoupit přitom jsem stále pracovala .Ví,že musím začít od sebe,ale mám strach z bolesti které se nedají vydržet.Také jsem nebyla dlouho u doktora takže nevím jestli třeba není už pozdě něco zachranovat.Nemohla jsem svému doktoru říct co mě trápí,protože město ve kterém bydlím není zase tak velké a já nemohu mluvit otevřeně,protože nechci aby se něco dozvěděla má rodina.Můžete mi poradit co s bolestmi ledvin a jater-beru esencial forte,lipovitan,geriavit-vitamíny.A určitě bych potřebovala anonimní prohlídku svého zničeného organismu.Děkuji moc a jsem ráda,že něco takového na pomoc nám slabochům vůbec existuje.

Odpověděl:
Dobrý den. I já jsem bývalý dlouholetý uživatel Pervitinu. Jste ve stádiu, kdy víte, že životní změna je nutná a máte proto, narozdíl od mnoha jiných toxikomanů, dobré podmínky. Změna je vždy provázena úzkostí a bolestmi, nejen fyzickými. Léta na Pervitinu oslabila Vaší vůli a odolnost vůči těžkým situacím. Jste-li skutečně rozhodnuta s drogou skončit, musíte otužovat nejen tělo, ale i váš psychický stav. Ideální bude, když v blízkém větším městě navštívíte nízkoprahové zařízení a domluvíte si s nimi nějaké sezení. (Jestli chcete, napište odkud jste a my Vám na nějaké takové zařízení pošleme kontakt.) Společně jistě najdete pro Vás vhodný způsob, jak začít abstinovat a vydržet to. Obrňte se trpělivostí a odvahou. Jde o kvalitu Vašeho budoucího života. Po mnohaletém braní jste osobnostně oslabená a cesta zpět je pomalá, náročná, ale věřte mi, že stojí za to. O svůj organismus se tolik nebojte. Játra se skvěle regenerují. Na ledviny je nutný zvýšený pitný režim a doporučuji speciální čaje. Nicméně prohlídka u doktora je podle mého názoru dobrý nápad - řekne Vám, jak na tom jste a co můžete pro sebe v tuhle chvíli z lékařského hlediska dělat. (Kontakt na lékaře, u kterého budete mít zajištěnou anonymitu, Vám jistě poskytnou v daném K-centru.) Nebojte se a pusťte se do boje. Život bez drogy je nádherný a stojí za to o něj ten boj v sobě vyhrát.