kamarad
lujza
dobry den, potkala sem jednoho kluka zhruba pred mesicem.zdal se mi v pohode, obcas teda bral pervitin, coz mi nevadilo, protoze obcas si dam i ja jen tak pro zabavu. ale posledni dobou zjistuju, ze u nej obcas znamena pokazdy kdyz ma penize coz je celkem casto. ma uz dva roky slecnu ktera se s nim uz sestkrat rozesla kvuli tomu, ted chce od nej zase pryc tak se stehuje od nej a bere vsechny veci ptz ani jedna vec z bytu neni jeho,chce mu vzit i vyplatu..prej za to muze jeji matka ze ji chce od nej dostat.podal mi to tak ze si myslim ze je uz trosku za hranici zavislosti a trochu uz moc vsechno resi a vsechny podezira..ze zacatku sem myslela ze bych ho i chtela jako kluka, ale ted zjistuju ze asi ne ale mam ho celekm rada a chci ho z toho dostat ale nevim jak.treba ho nekam odvest na tejden mezi jiny lidi privist ho na jiny myslenky fakt o nej mam strach.ja vim ze musi chtit on sam ale nechci mu to rikat na rovinu treba by hned utekl.nejak to prece musi jit????predem dekuju za odpoved

Odpověděl:
Dobrý den. Závislost narozdíl od konzumace má specifické znaky. A všechny tyto znaky vykazuje popis současného života vašeho kamaráda. Nemůžete tento stav změnit, když ho někam na týden odvezete. Skutečnou šanci bude mít, až si přizná problém a že si za něj může sám. Nikdo jiný za jeho život není odpovědný. Takže je jenom na něm, co s ním bude dál. Jakákoli pomoc zvenčí mu pomůže pouze dočasně. V současné době mu můžete pomoci jen přátelskou podporou a nastavením zrcadla jeho chování. Pokud stojí o sebe a máte pro něj cenu, může pomalu dojít k rozpoznání vážnosti jeho situace a je možné, že pak bude schopen se pokusit s tím něco uděkat. Každopádně by měl uvažovat o léčbě.