Kde číhá chuť?
Misha23/21
Ahoj , mám takovej řekl bych obvyklej dotaz... Fetoval sem 3 roky pervitin,z toho 1,5 si píchal.Teď sem se vrátil domů,našel si práci(resp. našel si mě bejvalej zaměstnavatel a po omluvě mě znova přijal) a zkoušim se ,,léčit sám".Přiznám se ale,mám strach kde na mě číhá chuť na nástřel.Mohli by ste mi poradit jak se zachovat až to na mě příde?Resp. mi zaslat kontakt na místo kde se dá ambuletně léčit-jakože bych někam docházal. Já děkuju za odpověď a zdravim Vás- Michal

Odpověděl:
Dobrý den. Chuť na nástřel číhá kdekoli. Jde o Vaše rozhodnutí. V mozku máme centrum "libosti". Pokud ho něčím pravidelně dráždíte vznikne závislost. Po vysazení trvá nějakou dobu, než tréninkem bažení po droze odstraníte. Ale to neznamená, že je vyhráno. V podstatě musíte "vědomě" abstinovat až do smrti. Ale není to tak hrozné. Craving neboli bažení trvá velmi krátce, ale my to uchopíme a začneme ho rozvíjet. Takže pokud na Vás přijde "chuť", musíte ji přestat sledovat a začněte se zabývat něčím jiným. Máte proto dobré životní podmínky. Nebojte se, postupem času to bude stále snazší a samozřejmější, až to vymizí úplně. Jsem bývalý dlouholetý uživatel Pervitinu a dnes jsem schopen pracovat mezi závislými a nic mi to nedělá. Pokud máte opravdu zájem někam ambulantně docházet, a myslím, že to je velmi správné rozhodnutí, napište odkud jste a my Vám pošleme kontakty na některá zařízení ve Vašem okolí.