Pritel
Gabka
Dobry den, chtela bych poradit. Mam pritele, jsme spolu uz 2 roky, hned na zacatku sem vedela, ze kouri travu. Vetsina mych kamaradu si da travu (v jake koliv podobe), ale jde o to, ze jen sem tam. Treba na akci, nebo jak je prilezitost. No ale muj pritel ne. Na zacatku jo, ale ted uz opravdu ne :-( Jednou sem mu spocitala kolikrat dostane THC jakoukoliv podobou do tela (bong, joint...), napocitala sem 15krat za den. A to to nebyl ojedinely pripad, prijde mi, ze ho vidim vicekrat s "THC" nez s normalni cigaretou. No a jeste k tomu se mi uz nekolikrat stalo, ze mu presne napisu kde se sejdem treba za hodku (je to kratky casovy usek), no a no prijde na uplne jine misto a pak mi rika, ze ja sem spatne. A s casem je to taky hrozne, plete si je, prijde jindy a neni to o tom, ze by byl nedochvilny. A jeste mi lze primo do oci, ze si nic nedal. Jo a jeste si sem tam neco da na partych, nejake udrzovace, bo co. Ja tomu zase tak moc nerozumim. No a toje muj problem :-( Miluji ho, ale sem tam mi prijde, ze odejit by bylo jednodussi. Pomuze mi cokoliv. Dekuji vam moc. S pozdravem Gabka P.S: I jeho mamca a sestra jsou z toho hodne v haji, na ne vubec neda, na me trosku jo.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za velmi opožděnou odpověď, náš administrativní webový systém měl s Vaším dotazem nějaký problém, tak se vše zdrželo. Podle toho, co popisujete, Váš přítel kouří denně trávu a občas si na parties ještě vezme něco jiného, není moc spolehlivý, pokud udělá chybu, připisuje ji Vám, neříká Vám pravdu o tom, zda si trávu dal nebo ne... Nezní mi to moc jako vztah, ve kterém by byla vzájemná důvěra a pochopení a nejsem si jistá, co pro Vás takový vztah, kde jste v nejistotě a na přítele se nemůžete mnoho spolehnout, dává. Chápu, že člověk je schopný partnerovi leccos odpustit, pokud ho miluje, ale to musí mít nějaké hranice a to takové, aby jeho chování neohrožovalo Vás. Což myslím, že v tomto případě už hranice překračuje. Je jen na Vás, kam až mu dovolíte zajít. A samozřejmě je pouze na Vaše rozhodnutí, zda zkusíte ve vztahu něco změnit, aby to pro Vás bylo snesitelnější (ze strany přítele se asi nějaká vůle ke změně moc očekávat nedá) a nebo zda se rozhodnete ze vztahu odejít. Mám pocit, že by měl mít jasnou informaci o tom, že je to pro Vás neúnosné a že pokud to bude pokračovat dál, takže budete uvažovat o rozchodu. Jinak se přítel nedozví, že je vztah v ohrožení a že se v tom necítíte dobře. Pokud k žádné změně ani přesto nedojde, tak bych se na Vašem místě asi rozhodla pro variantu rozchodu, protože takový vztah pak nemá mnoho perspektivu. Nebude to jednoduché. Přeji hodně štěstí a držím palce.