Můžu to mít pod kontrolou?
Tom
Myslíte, že je možné, mít pod kontrolou braní perníku? V intervalu asi 2-3x ročně, davám si sám, protože nemám rád takovej ten typickej smažkovskej život. Chodím do práce, mám koníčky, kterých se nechci vzdát a znám taky pár "odstrašujících" případů... Ještě jedna věc, když jsem vyjetej, většinou se sexuálně stimuluju, není mi příjemná představa, že bych byl vyjetej s partnerkou (nic nebere). Neberu v práci, venku, jenom doma, když mám na to klid. Jinak si dost uvědomuju, jak to člověka omezí, když smahem začne žít... Beru to jako takový zpestření.

Odpověděl:
Dobrý den. V podstatě již tím, že vznášíte tento dotaz si částečně odpovídáte sám. Mám-li něco pod kontrolou, nemám o tom pochybnosti. Vaše pochybnosti jsou zcela na místě. Pervitin je stimulanční látka a mění naše prožívání. Navozuje intenzivnější vnímání. I když berete, jak sám uvádíte, velice málo a v dlouhých intervalech, rozšířené vnímání a opakované okamžiky jízdy Vás osobnostně posouvají. Takže trvale hrozí nebezpečí, že v některé životní situaci bude pro Vás potřeba Pervitinu větší, než Vaše přirozaná podstata. Tyto látky se proto nazývají "návykové". Vždy hrozí nebezpečí trvalé závislosti.