iva
Dobrý den , existuje nějaký test na marihuanu , který je schopen vyloučit její požití po kratší době , abych mohla otestovat syna , jestli kouří nebo ne. děkuji Iva

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel, THC (účinná látka marihuany) se dá detekovat až několik týdnů od posledního užití. Doba, po kterou je možné THC zjistit, závisí i na tom, jak intenzivní bylo předchozí užívání, pokud se jednalo o jednorázovou zkušenost, tak bude test negativní dříve po posledním užití než při předchozím užívání opakovaným. Myslím, že nemá cenu dělat test dříve než za měsíc po uvádněném posledním užití, aby byl test prokazatelně negativní. Testy na drogy zakoupené v lékárně jsou pouze orientační, jejich spolehlivost je sice kolem 95%, ale mohou vykazovat i falešnou pozitivitu. Pokud test bude pozitivní a syn bude tvrdit, že marihuanu neužil, je potřeba ověření laboratorním testem. K tomu testování samotnému - nevím kolik synovi je a jaká je vaše rodinná situace, ale je dobré si předem ujasnit, co s výsledkem testu budete dělat. Pokud bude prokazatelně pozitivní, tak Vám to dá pouze informaci o tom, že syn s největší pravděpodobností marihuanu kouřil v posledním měsíci - neřekne Vám to nic o frekvenci, intenzitě ani o termínu posledního užití. Když bude test negativní, znamená to spolehlivě pouze to, že syn v průběhu měsíce marihuanu nekouřil. Bylo dobré o tom všem pohovořit i se synem a nepanikařit. Z jedné nebo máločetné zkušenosti s marihuanou obyčejně žádné závažné potíže nevznikají. Držím palce.