Dotazy k užívání heroinu
Kinamand
Dobrý den, rád bych se touto formou informoval o podrobnostech odvykacího syndromu při užívání heroinu a dalších skutečnostech souvisejících s užíváním této látky, které jsem na těchto stránkách nenašel, popř. jsem si je nedokázal správně vyložit. Na vašich stránkách uvádíte, že odvykací syndrom trvá přibližně 10 dní s vrcholem 2. - 3. den. Po odvyknutí rychle klesá tolerance. Pokud tedy aplikuji heroin v pravidelných dávkách s pauzami od 3. do 6.dnů (cca. 300 mg/2 dny), tak se pohybuji stále časovém úseku do 10 dnů a roste mi tolerance k víše jmenované droze? Heroin užívám 9 let velmi příležitostně, ale poslední 3 měsíce jsem do toho spadnul z důvodu "dobré" finanční situace a spolehlivého zdroje více (viz. předchozí odstavec) . Rád bych věděl, pokud se rozhodnu pro toto zlo, jaké intervaly mezi jednotlivými dávkami musím dodržovat, abych nepocítil fyzickou složku závislosti. Co si myslíte o kvalitě hnědého heroinu v současné době na trhu v Praze? Velmi mi chutná heroin, který se prodává v "kamíncích". Vznikají tyto kamínky jinou technologií, než když je látka prodávaná v prášku? Mohlo by to znamenat, že při nákupu má člověk větší jistotu, že látka neobsahuje nebezpečné příměsy jako např. strychnin, popř. jiné příměsy? Slouží strychnin pouze ke zvětšení objemu této látky, nebo má nějaký samostatný účinek na CNS? Užívám tuto drogu vdechováním kouře z "kamene" na zahřáté aluminiové fólii a jsem trochu vystrašený z negativního vlivu kouření tabáku na organismus. Obsahuje heroin také tolik škodlivých látek? Myslím tím zejména souvislost s víše jmenovanou formou aplikace. Je toto srovnání možné? Hodně sportuji, nekouřím cigarety, nepiju alkohol, ale těch kamenů se nějak dlouhodobě nedokáži vzdát. Prosím o radu. Doporučil by jste mi nějakou substituční drogu, která by pro mé účely byla vhodnější? Děkuji moc za odpověď. Kinamand

Odpověděl: Jakub Minařík
S rozvojem tělesné závislosti je to složité, zvláště při vašem způsobu užívání. Závislost se rozvíjí v závislosti na frekvenci užívání a tělesný odvykací stav se dostavuje až když přejdete na denní užívání. Nicméně - významnější je psychiská složka závislosti a ta u vás již myslím rovinutá celkem je. Pokud nejste schopen se heroinu vzdát, tak jedinná šance, jak do toho nespadnout, je pečlivě hlídat frekvenci a dávku, tedy například, pokud budete pravidelně užívat jen v pátek, ... Kvalita heroinu v současnosti za moc nestojí, účinné látky v něm moc není. Ohledně příměsí, jmenovitě strychninu - farmakologicky je to velmi účinná látka, křečový jed a centrální analeptikum. Na jadné straně to není blbá kombinace, může povzbudit dechové centrum, pokud je utlumené heroinem. Na straně druhé, pokud někomu ujede ruka umřete na otravu strychninem - což znamená křeče při kterých svaly drtí obratle a trhají se od kostí. Prý je to velmi nepříjemná smrt. Ohledně substituce - metadon, nebo lépe buprenorfin. Ale indikace je na hraně, osobně bych doporučil pokusit se o abstinenčně orientovanou léčbu, ev. nějakou podpůrnou farmakoterapii, antidepresiva, ... No, ale to by se vidělo dle situace. Kdybyste chtěl s braním něco dělat, napište.