Flashbacky z pika
Devil-1
Dobrý den! Můj přítel bral pervitin/šňupáním atd/ je dva měsíce čistý a chci se zeptat, kdy přestanou nebo se aspoň dlouho neukážou flashbacky? neměl je teď celou dobu,až včera když byl dost opilý. za chvíli to přestalo,já jen jestli mu to můžu věřit nebo jestli náhodou neměl nájezd,ael pak to bylo ok,jedl,spal....děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, věřit mu to můžete. Není důležité, jak dlouho užíval Pervitin, ani jak velké dávky. Pervitin je velmi psychotropní a mění vnímání reality. Flashbacky se mohou objevovat i po roce. Stavy jako po nájezdu se mohou vyvolat nějakou situací, která lidi bez drogové zkušenosti nijak neovlivní. Flashback se projeví i na fyzické úrovni.Správně jste poznala, že pokud by to byl relaps, účinek by byl mnohahodinový se všemi průvodními projevy. Nechuť k jídlu, nespavost atd. Zkuste o tom s přítelem hovořit. A důvěrou ho můžete podpořit, aby v pozitivní změně pokračoval. Mám jen doporučení, aby se pokusil vyhnout alkoholu nebo ho aspoň významně omezit. Jak je patrné na situaci, kterou popisujete, tak alkohol spouští tyto stavy a pod vlivem alkoholu často dochází k zintenzivnění chutí na drogu a relapsu. Budete-li mít jakékoliv další pochyby, určitě se ozvěte.Možná by bylo dobré, kdyby přítel zkusil chodit na nějakou podpůrnou terapii. Je to pro něj dost těžké období a odborná pomoc může podpořit jeho cestu k abstinenci.