Nevím jak se zachovat
Pája
Poraďte mi, mám kamaráda kterému se pomalu začíná rozpadat rodina a rád bych mu nějak pomohl, ale nevím jak.Proto že vím jak je těžké se dostat ze závislosti, pokud člověk nechce sám tak to asi ani nejde.Sám jsem se dostával z alkoholu. Kámoš asi frčí ve speedu aspoń tomu vše nasvědčuje, dost zhubnul, chorobná žárlivost, jenom jeho pravda je pravdou, náhlé změny nálady, agresivní chvání a při fizické zátěži ho bolí srdce jako při infarktu.Prosím poraďte jak mu pomoct ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že si v zásadě odpovídáte sám na základě vlastní zkušenosti. Pokud člověk nechce sám se situací něco dělat, tak se s tím moc hnout nedá. Můžete s ním o tom promluvit, upozornit ho na to, že pokud s tím bude pokračovat, tak se mu rozpadne rodina a dostane se do ještě větších potíží, říct mu, že o něj máte obavy a že byste mu rád nějak pomohl. Pokud nebude chtít, obávám se, že víc pro něj udělat nemůžete. Pokud jste v kontaktu s jeho rodinou, můžete je podpořit, aby aspoň oni zkusili využít nějaké odborné pomoci a situaci zkonzultovali. Pokud mi napíšete, odkud kamarád je, mohu doporučit nějaké vhodné kontakty, kam se pro odbornou pomoc obrátit, jak pro něj, tak pro jeho rodinu. Zatím přeji hodně štěstí.