tachykardie
Kathy
Před pár dny jsem si dala asi moc velkou dávku perníku. Nemohla jsem chodit, protože srdce nestíhalo, strašně rychle bilo, jenom jsem ležela na zemi a nemohla se ani hnout. Možná to bylo jenom fakt moc, ale nemohlo to být částečně způsobené tím, že mám tachykardii? Přes 100/min v klidu. Ovlivňují se nějak vzájemně perník a tachykardie? Jako třeba, kdybych měla o takových 20 tepů/min v klidu míň, mohla bych si dát větší dávku a měla pak teda i lepší stavy a nemusela se válet po zemi jak idiot?

Odpověděl: Jakub Minařík
Pervtin způsobuje tachykardii. S tím, že pokud trpíte normálně tachykardií, tak byste se měla pervitinu vyhnout širokým obloukem. Mohlo by se totiž stát, že si dáte, a už se neproberete. A riziko, že to takhle dopadne není úplně malé. No, k tomu co jste prožila - ona když se srdeční akce urychlí nad určitou hranici, tak čerpání krve přestane být efektivní. A pokud se akceleruje ještě trochu více, může dojít až k tomu, že se vzruch přestane šířit srdeční svalovinou koordinovaně, srdeční komory začnou fibrilovat a to je prakticky totéž, jako srdeční zástava. Po 12 minutách je pravděpodobnost přežití bez defibrilace 1%. Tak to uvažte, ale piko fakticky není pro vás. Rozhodně by vás měl vidět nějaký internista, který by srdce vyšetřil a zjistil, zda je všechno v pořádku a případně vám dal léky na zpomalení srdeční akce.