testovani
Lipton
Dobry den, prosim Vas o radu... Zanedlouho mam podstoupit vstupni prohlidku do zamestnani pro nejm. americkou spolecnost, ktera je zajistena nestatnim zdravotnickym zarizenim...Zajima me, zda patri k bezne praxi (i napr. co jste se doslechli) testovani uziti drog (z krve nebo moci).. a zda tento test lze bez SVOLENI pacienta provest, a jak se pak s pripadne zjistenym pozitivnim vysledkem nalozi (komu se sdeluje atd..) Mockrat Vam dekuji, L.

Odpověděl:
Dobrý den, Váš dotaz jsem konzultovala s právničkou Mgr. Hanou Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. K Vašemu dotazu uvádí: "Pokud je nám známo, při běžných vstupních prohlídkách v souvislosti s nástupem do zaměstnání se testy na přítomnost drog v organismu nedělají (pokud by tato skutečnost nesouvisela s pracovní pozicí, např. řidiče). Provedení testu bez Vašeho vědomí vyloučit nemůžeme, nicméně zatím jsme tento problém neřešili. Pokud by však taková situace nastala, nemůže lékař do zprávy napsat, že byla zjištěna přítomnost drog, nejvýše sdělí, že po zdravotní stránce nedoporučuje přijetí. Zjištění přítomnost drog se nikam nehlásí, neboť jste předpokládám zletilý a užívání drog jako takové není trestným činem. Upozorňujeme však, že v rámci pracovního poměru Vás pak zaměstnavatel v souvislosti s bezpečností práce může vyzvat k tomu, abyste se testu na přítomnost drog v těle podrobil, čemuž jste povinen vyhovět."