Délka setrvání drog v organismu
gekon
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak dlouho setrvávají jednotlivé typy drog v organismu a lze je nějakým způsobem dokázat a kterým(z krve, moči, slin).Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Základní informace Vám poskytnout můžeme, ale myslím, že pro detailní zpracování Vaší otázky asi nemáme kapacitu a pak by bylo lepší se obrátit na Ústřední toxikologickou laboratoř nebo na další zdroje, kde Vám mohou dát další informace. Marihuana - uvádí se, že ze vzorku moči je detekce možná 1 - 30 dní, s tím, že tato doba opět velmi závisí na intenzitě předchozího užívání. Po jednorázovém užití budou testy negativní určitě nejpozději do 14 dní, v případě dlouhodobého a pravidelného užívání může být tato doba i pár týdnů. Z krve se dá marihuana dle toxikologické laboratoře prokázat cca do týdne po posledním užití, v případě intenzivního předchozího užívání až do 14 dní. Slinné testy prokáží užití cca do 24 hodin. LSD - zpravidla se laboratorní testy neprovádějí vzhledem k velmi nízkým účinným dávkám, velmi krátké době, po kterou dá LSD detekovat a díky tomu nevelké spolehlivosti testů. Z výzkumů je zřejmé, že se LSD nedá zjistit v organismu již 3. den po posledním užití. Pervitin - uvádí se, že z moči se dá detekovat 3 - 21 dní, s tím, že závisí na intenzitě předchozího užívání, obyčejně tato doba bývá cca týden. Z krve se dá pervitin detekovat dle toxikologické laboratoře cca 24 hodin. Podobné doby detekce jsou i u drogy extáze (MDMA). Kokain - má velmi krátké doby detekce, řádově v hodinách. Ze vzorku moči se dá zjistit cca 1 den. Heroin - z moči se dá detekovat cca 2 - 3 dny, z krve ještě kratší dobu, dle toxikologické laboratoře cca 24 hodin. Uvedené doby jsou orientační a mohou se individuálně různit.