Rada o pomoc s drogově závislým
Veronika
Předem bych Vás srdečně pozdravila. Potřebovala bych radu..Mám drogově závislého známého a ráda bych mu chtěla pomoci..Žádám Vás touto cestou o radu, jaký první krok mám zvolít pokud mu chci pomoci. Hledala jsem nejbližší terapeutickou komunitu zde v Mladé Boleslavi,ale žádnou jsem nenašla. Je poblíž MB nějaká? Vím o Mukařové - Heliana, ale ta se nyní stěhuje do Prahy. Čekám brzkou odpověď,děkuji...S pozdravem Veronika

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kontakty na veškerá zařízení, která poskytují služby v oblasti prevence a léčby drogových závislostí najdete na webu www.drogy-info.cz, pod kolonkou Mapa první pomoci, případně na www.drogy.net. Myslím si, že by bylo v tuto chvíli ale spíš na místě zvážit, jaká léčba je pro Vašeho známého vhodná (což se odvíjí od jeho věku, typu drogy, doby užívání, záleží to na jeho psychickém a zdravotním stavu, rodinné a sociální situaci a v neposlední řadě na jeho motivaci k určitému typu léčby). Pokud jde o pobytovou léčbu, jako je právě terapeutická komunita, není nutné, aby byla v místě bydliště (spíš si myslím, že je dokonce lepší, pokud není). Takže myslím, že Váš známý může využít i léčbu mimo tento region. Na závěr mám ještě jednu poznámku - pokud dotyčný o léčbu nemá zájem, tak Vaše snaha postrádá významu. Pokud on sám nebude do léčby chtít, tak s tím mnoho nehnete. A taky mám pocit, že o zajištění vhodné léčby by se měl snažit především on sám, abyste nevěnovala příliš mnoho úsilí něčemu, co je v jeho kompetenci a nepřebírala za něj zodpovědnost, která by měla být na něm. Zatím přeji hodně štěstí.