Odchod z domu
Hanka
Zdravím Vás, jsem matkou 22ti letého mladíka. Z doslechu jsem se dozvěděla, že je již na drogách 3 roky. Z toho jeden rok, si myslím, že pervitin užívá pravidelně. Nevim, však, jestli 1x týdne, 2x týdně. Drogy mi pokaždé zapře. Jednoho dne jsem u něho v pokoji v koši s odpadky nalezla i použité stříkačky. Když jsem se ho zeptala, co to má znamenat, odpověděl mi, že nejsou jeho a že to tam dal někdo jiný. Opravdu si s ním nevím rady. Je to čím dál tim víc horší a horší. Nezajem o práci. Hledají ho i policisté. Pravděpodobně krade. Nastěhovala se k nám domů jeho holka, také užívá pervitin. Nedávno jí bylo 18 let. Krade mi doma věci. Už dvakrát jsem jí z bytu vyhodila, ale pokaždé se vrátí. Opravdu nevím, jak se jí zbavit!! Snad jedině na ní poslat policii? Nevím. Jednoho dne jsem se se synem pohádala, propleskla jsem ho a on odešel z bytu. V týdnu si přišel pro věci. Nevolala jsem mu, nechtěla jsem, aby si hned myslel, že ho naháním. Po týdnu se vrátil domů. Nevím, jestli by bylo lepší, aby opravdu odešel a nevrátil se, nebo aby tam byl. Opravdu si s ním nevím rady. Na léčbu sám od sebe nepůjde a já ho donutit nemůžu. Myslíte, že by na něho měla vliv jeho bývalá přítelkyně. Miloval jí, ale po delší rozhodování, jestli dá přednost drogám nebo přítelkyni si vybral drogy. Drogy ho táhly víc. Přítelkyně nefetovala a ani nevěděla, že fetuje. Teď je to rok, co spolu nejsou. Byla bych ráda, aby byl s ní. To byl normální, nefetoval.. myslím, že ho držela nad vodou. Už ho teď ale nedrží. Teď ho drží spíše droga, ale pod vodou, jestli se to tak dá říci. Opravdu nevím, jak dál. Možná bych se ráda došla poradit s nějakým odborníkem. Ale asi mi moc nepomůže. Předem Vám děkuji za odpověď. S pozdravem Hanka

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel myslím, že Váš syn je již ve stádiu, kdy forma běžné komunikace nemá žádaný účinek. Jeví klasické příznaky stavu, kdy droga je důležitější, než normální život. Nemůžete za něj přebírat odpovědnost. Určitě jeho současnou přítelkyni nenechte ve svém bytě a synovi určete pravidla, za kterých může u Vás zůstávat. V tomto stádiu by byla jakákoli Vaše snaha o pomoc kontraproduktivní.Sáhne li si na pomyslné dno nyní, bude to lepší a méně těžké řešit, než po delší době strávené na droze. Vyměňte zámek a vyžadujte dodržování pravidel. V případě porušení ho nechte na ulici. Věřte, že má li v sobě dobrý základ, bude jeho cesta ke zdravému způsobu života o to rychlejší.Máte li skutečně zájem o odbornou pomoc pro Vás máme k dispozici Centrum pro rodiče. Ozvěte se a dáme Vám spojení. Přeji mnoho trpělivosti a odvahy.