opium
Sonja
Včera se mi přiznal přítel,že už 6 let si píchá opium,jsme spolem tři roky a budem se brát,nikdy jsem to na něm nepoznala,hrozně mě to trápí,nevím jak mu pomoct.Loni stašně schudnul,zvracel a ani se nechtěl milovat.Přes zimu furt jedl prášky NEUROL,tvrdil mi,že nemůže spát.Poraď te mi,jak mu můžu pomoct.

Odpověděl: Jakub Minařík
Přítel by měl vyhledat odvykací léčbu, protože pokud to neudělá, tak se to nezmění. Bere už dlouho, je to zkušený toxikoman, závislost bude nejspíše velmi rozvinutá. Pravděpodobnost, že to zvládne bez odborné pomoci je velmi malá, spíše je pravděpodobné, že nezvládne ani vysadit a pokud ano, tak jedině za cenu užívání látek s podobným potenciálem vzniku závislosti (třeba ten neurol). Pokud by zvládl vysadit, tak je velmi pravděpodobné, že dojde k relapsu a přítel se k užívání opět vrátí. Pokud mohu mít radu ohledně vašeho sňatku, odložte to na dobu, kdy bude alespoň trochu v pořádku. Tedy asi rok, pokud nastoupí na léčbu obratem a půjde vše hladce. Doporučuji vám oběma se také nechat vyšetřit na infekční žloutenky, zvláště ty spojené s injekční aplikací, tedy B a C a HIV. Lékař, který vás bude vyšetřovat by měl o problému vědět.