syn
mamia
Dodrý den,mému synovi bude 21let.Marihuanu kouří nejméně 7.let,pervitin nyní přiznává 2,5roku,ale měl s ním problémy i dříve.Sám říká,že potřebuje pomoc,že s tím chce skočit,ale neudělá ten rozhodný krok.Víc jak rok nepracuje a i před tím pracoval jen krátkodobě.Vypadá jak rekama na hlad.kolikrát několik dní nejí,má bolesti žaludku...Bydlíme v Praze,má kamarády pouze mezi lidmi se stejným problémem.Myslím,že ho dost trápí ,že tím ubližuje i mně,moc mu chci pomoc.Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den. Pokud Váš syn nejen říká, ale i cítí, že potřebuje pomoc, je v dobrém stádiu. Dokud si totiž člověk závislý na drogách nepřizná, že má problém a že potřebuje pomoc zvenčí, je marné o cokoliv se snažit. Záleží jen na něm, tedy samozřejmě i na Vás (Vaše podpora je v této chvíli velkou pomocí),zda možnou pomoc přijme a využije. Má-li opravdu zájem, napište Vy nebo on sám a my Vám nabídneme možnosti pomoci odpovídající jeho situaci, případně se syn se může obrátit přímo na Kontaktní centrum SANANIM a požádat o pomoc týkající se zprostředkování vhodné léčby. Péče o drogově závislé je v naší zemi dobré úrovni a je dost možností. Nicméně - je to pouze na něm a bez toho, aby nějaký krok udělal a nějaké úsilí vyvinul, to nepůjde a Vy to za něj bohužel udělat nemůžete. Mohu Vám nabídnout také možnost situaci zkonzultovat s odborníkem osobně - jsou instituce, které jsou zaměřené na poradenství pro rodinné příslušníky drogově závislých. Jedním z nich je pražské Středisko pro péči o rodiny závislých, více informací najdete například na www.anima-os.cz. Držím palce.