jak dál po léčbě
richard
potkal jsem po 2 letech přítelkyni,se kterou jsem žil 5 let,náš vztah skončil,tím že se projevila její drogová závislost,pervitin,nitrožilně,a s ním totální rozpad osobnosti,donutil jsem ji ,na detox a následné léčení v komunitě v KYjově u Hodonína,po návratu,bylo vše normální,pronajali jsme si byt, a žili spolu,pak se začli ztrácet peníze,věci z domácnosti atd.vše šlo do automatů,opět následoval rozchod,nwebot na mé námitky že by s tím měla jít za odborníky se sebrala a byla 1 rok, na toulkách po republice,dodnes se mi nesvěřila kde byla a s kým,je to 2 měsíce jsem ji náhodou zahlédl na zastávce mhd,zastavil jsem ,zeptal se jak se má,ona že nic moc,hjá na to tak pojed se mnou ,nasedla a opět jsme,byli spolu,mě je 45,jí 37,takže snad z mé strany poblouznění, jen ji mám rád od prvního okamžiku co jsem ji spatřil,konečně nyní jsme probrali,i ty věci o kterých jsme předtím nemluvili,začala chodit do riasu,-léčba z deprese,uznala že ublížila všem,i svému synovi,který v opatrování babičky,měli jsame dohodu že 1x týdně bude docházet na testy na drogy,byla jednou podpaží měla sice přelepené náplastí,ale na mou otázku kde má výsledky mi odpověděla že je nedávají,minulý týden jsem se opět všiml jejího divného psychyckého stavu,sama se mi přiznala že opět aplikovala pervitin,že ji to mrzí,atd,já jí zdělil,že jsem ochoten udělat vše pro to.aby se z toho dostala,chápu ijejí sex. nezájem,na začátku nnašeho nynějšího soužití jsem ji oznámil že se po prázdninách budu stěhovat do mého domu kde žije má matka,nebot jsem jej zdědíl po otci a v praze,bydlím v pronájmu který jsem uzavřel po jejím návratu z léčení,nikdy jsem ji neřekl že má jít pryč,vždy ji říkám je to naše ,dilema je že se matce neodvažuji zatím říci že se nastěhuji s ní,nebot se bojím že by matka odmítla,a protži její vůli bych to nedokázal,na druhou stranu věřím že by řekla,ano ,ale podvědomý strach mám z toho že,pokud by nmastala recidiva ohledně drog,nebo automatů,tak by to mohlo zdravotně poznamenat matku,partnerka stále na mé dotazy jestli to mám matce říci,říká to má čas,a matka tuší že jsem opět s ní nebot se my vyptává ,la jájsem ve dvou ohních,celý týden jsem doma,ale v neděli ráno jezdím za matkou,a jsem tam až do rána,když s partnerkou mluvím tak vypráví jak je doma,ale opak je pravdou,je na automatech,do zastavárny dala i žehličku, to bylo minulý týden,v pondělí mi nebrala mobil,až navečer přišla domů,vše jsme si vyříkali,že je to už naposled,atd,celé dni polehává nemá o nic zájem,ale nemá vysvětlení za co utratila peníze,,,revizor,ztráta,půjčka atd,, v pátek ji opět vyskočila lupenka,oznámila mi že je na pondělí objednaná k lékaři,a na uterý že jde kdo riasu,s tím jsem v neděli ráno odjížděl,2 x jsme si v neděli volali,že je dobrá atd,v pondělí jsem přijel z práce domů.její klíče v kaslíku,sbalené věci ale ne v rychlosti,na žehlicím prkně stála žehlička, a v koši mé nevyžehlené věci ,až mi to rozesmálo.nezmizely žádné cenné věci,a opět vypnutý mobil, co mám dělat dál.vím že mi nikdo neporadí,ale komu to mám říci? okolí bY jen řeklo že jsem dementní když ji po těch zkušenostech věřím,já jí chci pomoct ale asi to nemá cenu,asi si chce žít život jaký vede,přito já vydělám dost,takže bída není,a nebo se bojí jít do nového prostředí,je to jen 20km od prahy,a nebo ji stačí sehrát komedii,a říká sin zaplat bůh za každý den kdy jsem v teple, myslím si že více trpí okolí než narkomani. richard

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nevím, jestli je možné soužití, kdy jeden z partnerů neustále kontroluje toho druhého, podezřívá ho - i když právem - stará se o něj, tahá ho z průšvihů...Možná si Vaše přítelkyně dřív než Vy uvědomila, že takový vztah nikam nevede a odešla z něj. Těžko říkat za ni, co asi tak chce, ale je zřetelné, že asi nechce spořádaný život po Vašem boku a být zodpovědná. Asi si ještě neužila drog natolik, aby se jich chtěla vzdát a vyměnit je za dospělost. K tomu jí ale nepřinutíte, to musí cítit ona sama. Myslím, že by bylo dobré smířit se s tím, že jste dvě nezávislé osoby - ušetří Vám to dost problémů a třeba ona za čas zjistí, že chce konečně něco změnit a budete schopní spolu znovu žít. Možná k tomu bude ještě pár léčeb zapotřebí.