dcera je rok na marihuaně
colin
Dobrý den,nedávno jsme se utvrdili v tom,co už delší dobu sledujeme.Naše 14ti letá dcera už rok kouří marihuanu,přiznala se,že téměř denně.Máme strach,aby nechtěla zkusit něco silnějšího.Nevíme přesně,co dělat,zda se obrátit na odborníky a jak se teď zachovat.Slíbila,že toho nechá,ale my tomu moc nevěříme.A jak se máme zachovat k ní,jestli zakazovat kontakt s vrstevníky,nepouštět jí ven atd.Vůbec si nevíme rady,v naší rodině nikdy nic takového nenastalo. Děkuji za odpověď!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že tato situace je poměrně dost závažná na to, abychom ji mohli vyřešit takto přes internet. Mám pocit, že by v tuto chvíli bylo nejlepší se obrátit i spolu s dcerou na odborníky a situaci zkonzultovat s nimi a ve spolupráci s dcerou se dohodnout na dalším možném postupu a domácích pravidlech. Nemyslím si, že by prosté zákazy mohly něco vyřešit, bude asi potřeba nějakého koncepnějšího řešení, na kterém se bude podílet celá rodina. Užívání drogy v takovém věku obvykle značí, že za užíváním marihuany se skrývá nějaký další problém, který je potřeba otevřít a pokusit se s ním něco udělat - může to souviset s tím, že dcera obtížně navazuje vztahy s vrstevníky, má potíže ve škole, má nějaké psychické potíže jiného charakteru, nebo se v rodině projevuje nějaké napětí v komunikaci a nastaly nějaké změny v rodinných vztazích... Stejně jako Vy mám pochybnosti o tom, že by dcera úplně kouření marihuany nechala. Nicméně se to nedá vyloučit. Ovšem i za takové situace bych si myslela, že by se to stejně mělo po odborné linii řešit. To, že člověk kouří marihuanu, nemusí nutně znamenat, že se dostane i k jiným drogám (stává se to, navzdory informacím, které má člověk z médií, spíše méně často, než jak je uváděno a marihuana není vstupní drogou k tzv. tvrdým drogám), ale stejně by bylo vhodné, abyste se na odbornou pomoc, zvláště vzhledem k věku dcery, obrátili. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám vhodné kontakty doporučit. Zatím nepanikařte. Držím palce.