aaa
Dcera bere drogy.Jednou jsem jí našel Marihuanu,po druhé jsem zjistil,že zkoušela pervityn.Její chování je neúnosné,lže krade.Chci jí pomoc ale nevím jestli můžu někam umístit dceru,když říká,že pervitin zkoušela jen jednou.Nevěřím jí.Dá se umístit do léčebny i přesto?A jestliže ano kam se mám obrátit.Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nedokážu posoudit takto přes internet, nakolik je situace závažná a zda by stav dcery vyžadoval umístění do léčby. Navíc - bez jejího souhlasu, i v případě, že není plnoletá, to je poměrně složité a takováto nedobrovolná léčba má velmi malou šanci na úspěch. Obvykle to spíše dopadá tak, že i v případě, že dotyčný/á stráví v léčebně nějakou dobu, i v řádu měsíců, k drogám se vrátí okamžitě po návratu. Nevím, kolik dceři je let, jak vypadá Vaše rodinná situace, jak dlouho pozorujete chování, které popisujete, kdy jste přišel na to, že užívá marihuanu a posléze pervitin, jak závažné jsou krádeže, o kterých píšete, zda dcera dochází do školy či zaměstnání... Napadá mě, že by bylo asi nejlepší si o situaci osobně promluvit s někým z odborníků a pak se rozhodnout pro nejvhodnější postup. Pokud mi napíšete, odkud jste a nějaké podrobnosti o dceři a o situaci, ve které nyní jste, tak bych Vám mohla doporučit vhodný kontakt na někoho z kolegů. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce.