pomoc
trini
dobrý den moje příbuzná užívá již dlouho pervitin a s její povahou pravděpodobně nikdy nepřestane nemá chuť ani potřebu...hlavním problémem jsou však její dvě děti které s ní sdílí jednu "domácnost"...babička těchto dětí je zoufalá a neví co dělat nechce aby v tomto prostředí vyrůstaly a sledovaly jak se jejich matka ničí a to nemluvím a jejím chování k dětem- nestará se o ně atd. můžete prosím poradit co se v této situaci dá dělat a nebo zaslat kontakt kde poradí? moc děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jsou tři možnosti, buď se s matkou dětí po dobrém domluvit, aby jejich péči přenechala někomu jinému z rodiny, což předpokládá, že někdo takový ochotný je (např. babička) a s ní se dá dohodnout. Druhá, pravděpodobnější možnost, je ohlásit zanedbávání péče na Odboru péče o dítě, který je na Sociálním odboru obecního úřadu. Ten vyšle sociální pracovnici, aby situaci prozkoumala a děti pravděpodobně soudně odebere a dá je, pokud to bude možné, do péče nějakého příbuzného. Pokud ne, je tu samozřejmě nebezpečí, že by děti na nějakou dobu - např. po dobu, kdy by jejich matka absolvovala léčbu - byly v ústavní péči. Pokud pracovnice usoudí, že je matka schopná se o děti starat i v nynějším stavu, může nařídit jen ambulantní dozor a léčbu její drogové závislosti, s tím, že péči o děti bude pravdielně kontrolovat. Takový je v poslední době trend v péči o děti, i když je pravda, že záleží na tom, na jakou pracovnici narazíte. Třetí a nejlepší možností, je dobrovolná léčba Vaší příbuzné, např. v komunitě pro matky s dětmi, kde může mít děti s sebou a je tam o ně dobře postaráno, i např. po stránce vzdělání. Ještě mě napadá, že Vám z popisu situace vlastně úplně vypadl otec dětí. Ten není schopný její péči zastoupit?