pěstování marihuany
kopka
Dobrý den, asi můj dotaz do této poradny zrovna nepatří, ale někde chci začít. Soused na chatě jeví již delší dobu známky užívání drog. Nebudu unavovat podrobnostmi, ale je na zcela nevyhovující chatě bez základních hygienických potřeb a obtěžuje okolí tak jako asi každý, kdo fetuje. Smutné je, že ho občas, naprosto v hrozném stavu přiveze i Městská policie a vyklopí ho z auta u pozemku, kde přespává v zahrádkářské kolonii. Proto nemám odvahu s nimi řešit, že si tento mladý muž pěstuje marihuanu na zahradě, na střeše , ve skleníku. Občas se tam vyskytuje jeho matka, ta tam syna schovala před úřady, neboť má spoustu dluhů a nepracuje, a ta občas také vypadá sjetá, ale umí v tom chodit a neupozorňuje na sebe. Protože jsem přesvědčená, že jim jdou místní strážníci na ruku, nevím, kde se poradit, jestli se s tím dá něco dělat. Nechci čekat, až mladík v tom jeho stavu provede něco horšího než zatím vyvádí a také není žádná domluva s jeho matkou, která ho takhle vystěhovala z bytu, aby na něho nemohla exkuce, což je její vysvětlení, pokud chceme zajistit trochu klid a pořádek. Poradíte mi kde začít a jestli je vůbec nějaký zákon na to pěstování marihuany a všechna rizika, která s tím souvistí pro sousedské soužití??? děkuji k.

Odpověděl:
Dobrý den, Váš dotaz jsem konzultovala s právničkou Mgr. Hanou Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se zabývá právními aspekty drogové problematiky. K Vaší otázce uvádí:"Z Vašeho dotazu bohužel nevyplývá, jakým konkrétním jednáním kromě Vámi uváděného pěstování konopí znepříjemňuje uvedená osoba život okolí. Nedomnívím se, že by měststká policie "šla na ruku" obodobným osobám. Pokud soused např. ruší noční klid či obdobným způsobem obtěžuje okolí, je samozřejmě možno řešit záležitost prostřednictím přestupkového oddělení na příslušném městkému úřadu. Případnou trestnou činnost, ať již jakéhokoliv druhu, řeší Policie ČR, tj. tzv. státní policie. Pokud se týče pěstování konopí, trestní zákon obecně zakazuje výrobu omamných a psychotropních látek, v tomto kontextu je trestné i pěstování konopí, pokud se nejedná o tzv. technické konopí, které obsahuje do 0,3% 0 delta-9-THC."